Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Excel steekproef + betrouwbaarheidsinterval

Junior Member
    Vraag is niet opgelost

Excel steekproef + betrouwbaarheidsinterval

Hoi!

Ik heb een bestand met de top2000 van 1999 tot en met 2016. Hier staan alle artiesten + de titels ervan. Nu moet ik hiervoor onderzoeken hoe groot de kans is dat als je een willekeurig nummer onder de 2000 kiest dat het een nummer van de Rolling stones is.

Hiervoor moet ik volgens de opdracht eerst een steekproef genereren met verschillende lengtes (10, 20, 500 en 7000).

Daarna moet ik bij deze verschillende steekproeven het 95% betrouwbaarheidsinterval berekenen.

Ik heb enkel geen idee hoe ik dit allemaal moet doen, kan iemand mij helpen of in iedergeval een hint geven van hoe ik dit moet aanpakken? Hieronder het bestand

Leon

Helpmij.xlsx

Mega Senior
    Huiswerk, lijkt het haast? Die mag je zelf in principe eerst doen....daar is het voor...
    https://www.google.nl/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8
    Heb je daar al gekeken en kom dan met aanvullende vragen.

Junior Member
    Quote Origineel gepost door route99 Bekijk Bericht
    Huiswerk, lijkt het haast? Die mag je zelf in principe eerst doen....daar is het voor...
    https://www.google.nl/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8
    Heb je daar al gekeken en kom dan met aanvullende vragen.
    Ja het is inderdaad huiswerk, alleen is er helemaal geen uitleg gegeven over hoe dit gedaan moest worden...

Hmm oke ik heb het volgende gedaan:
    1. Draaitabel gemaakt van de gegevens en hieruit gehaald hoevaak welke artiest voorkomt in de top2000 in al deze jaren.
    2. De standaarddev berekend doormiddel van STDEV.S en hierbij de totalen geselecteerd van elke artiest
    3. En de steekproef gegenereerd doormiddel van VERTROUWELIJKHEID.NORM en als alfa 0,05; de standaarddev doormiddel van de bovenste formule en de grootte is bijvoorbeeld 10.

Is dit dan juist?

Junior Member
    Iemand die kan helpen?

Mega Honourable Senior Member
    Uw lera(a)r(es)?
    Laatst aangepast door VenA : 17 februari 2018 om 12:47
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen