Wifi versterker of accespoint voor slechte wifi signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
201
Beste,

ik heb een telfort abbonoment 40/10MB in combinatie met de experia box v8. Alleen de wifi is sinds 2-3 maanden al erg onstabiel en erg langzaam. Op 2 de verdieping verbind hij zelf soms helemaal niet meer. Nu heb ik verschillende dingen gedaan modem verplaatsen en fabrieksinstellingen maar geen verbetering. Dus wie kan mij helpen met het zoeken naar een goede router of wifi versterker of accespoint. Of wifi versterker+ accesspoint in een liefst in de 5GHz of eentje dualband die zowel 2,4GHz als 5GHz kan uitzenden.

Bij contact met Telfort bied telfort hun eigen wifi versterker aan. Eenmalig €50 is die het waard

(ik zou met verhoging van de pakket mischien het kunnen oplossen maar wij krijgen al het maximale binnen wat geleverd word op adres ook v10 al beschikbaar maar mag het niet zomaar omruilen van telfort)
 
Als de Experia box niet goed meer was dan hield die er bij mij altijd mee op wanneer ik volgens het boekje de reset methode uitprobeerde.Dat is met knopje ingedrukt houden tot lampje, enzovoort.

Er is ook veel kans dat het kanaal bezet geworden is door een babyfoon, Bluetooth accessoire of beveiligingspoortje. Binnen de frequentieband zijn er tien of meer kanalen. Wisselen van kanaal zou dan al voldoende kunnen helpen. U had toch goede ontvangst? Dat zou veel moeite en kosten schelen. Kosten waaronder ook constant stroomverbruik. Je zou gewoon een heel ander kanaal kunnen instellen in het menu van de router maar er zijn ook programma's die de ontvangst kunnen meten en een indicatie geven.

http://www.talkandroid.com/9631-fine-tune-your-wireless-network-with-wifi-analyzer

Ik zou even surfen over de site van Coolblue en daar bekijken welke apparaten zij hiervoor hebben. Google naar gebruikerservaringen want er zijn repeaters of home plugs die helemaal niets doen. Reviews staan ook op die site en zie je als je je klikt op Alle apparaten (in die categorie) tonen.

https://www.routercenter.nl/advies/wifi-repeaters.html

Hopelijk komt er nog iemand die een optie kent en erg tevreden hierover is. Er is alleen te veel keuze en zeker in de verschillende categorieën. Mijn advies is dus om te letten op stroomverbruik als aanzienlijke kostenpost over de levensduur van het apparaat. Een homeplug, signaal via het lichtnet, is natuurlijk veiliger voor kleine kinderen en je had deze problemen waarschijnlijk ook al in de eerste plaats omdat steeds meer dingen in de woonomgeving draadloos zijn. Homeplugs moeten op de zelfde stroomgroep aangesloten worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan