Voorraadbeheersing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tderksen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Berichten
2
Beste Allemaal,

Ik heb een vraag betreffende voorraadbeheersing. Ik krijg één ding niet voor elkaar. nouja eigenlijk 2 maar het lijkt op elkaar.

Ik heb een keuzelijst waarin artikelen uit een database bestand wordt weergegeven. mensen moeten het product wat ze willen uitboeken selecteren. vervolgens moeten ze in een tekstvak het aantal opgeven hoeveel ze mee nemen. en wanneer ze op de knop uitboeken drukken moet het aantal wat ze mee nemen van de geselecteerde artikel afgehaald worden.

Dit zelfde geldt ook voor inboeken.

Alvast bedankt jullie reactie.

Mvg.
Thijmen
 
Dan moet je in de VBA procedure achter je knop "uitboeken" een paar update queries opnemen die de corresponderende tabellen aanpassen. Je kan dat uitbreiden dat er eerst een berichtje komt waarin je je voorraadbeheer van dat artikel weergeeft, een check doen of het aantal dat ze invullen niet te groot is voor de voorraad, een berichtje achteraf wat de uiteindelijke voorraad nog is, etc...
Heb je geen voorbeeld DB?
 
Je bent nogal omslachtig bezig, als je het mij vraagt. En dat doe je ook wel een beetje :D. Om te beginnen: waarom twee formulieren? Inboeken en uitboeken zijn dezelfde handelingen, alleen met tegengestelde bedragen. Die kun je dus makkelijk in één formulier verwerken. Dat heb ik dus ook gedaan in bijgaand voorbeeld. Het is niet helemaal compleet, want er zit geen check op negatieve voorraden, wat natuurlijk niet zou moeten kunnen. Maar dat kun je denk ik zelf wel inbouwen. Ik zou iets vergelijkbaars ook doen voor MaxVoorraad, al heb je die niet. Want een magazijn kan dan wel geen negatieve artikelen bevatten, ik stel mij voor dat er ook een maximum zit aan het aantal artikelen dat je wilt opslaan.

Ik heb ook dat gruwelijke totaalveld uit je tabel verwijderd; berekende velden zijn totale onzin in een database. Berekeningen maak je in queries, niet in tabellen.
 

Bijlagen

  • Magazijn Voorbeeld.zip
    43,3 KB · Weergaven: 107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan