Samenwerken in een Word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
147
Hallo

Ik doe ergens vrijwilligerswerk en in de namiddag doen we met 2 telefoon en moeten wij alles noteren in een documentje. Er wordt 1 documentje opgemaakt (door de persoon die de meeste telefoons gaat doen.
Nu is mijn vraag of het ergens mogelijk is (en hoe) dat je met 2 aan 1 Word document kan werken.

Op de ene PC staat nog Word 2007 en op de andere staat de nieuwste versie van Word.

Kunnen we op de een of de andere manier het document delen zodat we hier samen aan kunnen werken?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten
xenium
 
Word is niet bedoeld voor samenwerken, althans: niet de standalone versie. De Office 365 versie schijnt het wel te kunnen. Je kunt beter een Excel document gebruiken denk ik, omdat je toch min of meer een database lijkt te maken. En een Excel bestand kun je wél delen.
 
Hier vind je aanwijzingen hoe e.e.a. werkt, in combinatie met OneDrive of Sharepoint.
 
Vraagstelling en artikel ook gelezen manamana?

"Gebruikt iemand Word 2007? Samenwerken is mogelijk in Word 2013, Word 2010 en Word voor Mac 2011, maar niet in eerdere versies van Word"
 
Maak dan een hele simpele Access data base als die op de PC's beschikbaar is.
In alle versies van Access kun je samenwerken.
Zit je op dezelfde lokatie? dan kun je het Access bestand gewoon lokaal delen op een van de pc's.

Toch iets Word-achtigs"?
Of kijk eens of Google docs geschikt is, en als er beperkingen zijn, hoe erg is dat.
https://www.google.nl/search?client.....0...1.1.64.psy-ab..0.1.103....0.CIWKcTW5aLY
Bijvoorbeeld het eerste you tube filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=epJi5qUw1rc
This Google Drive tutorial shows how to enable up to 50 other editors to collaborate on a single document at the same time, eliminating the back and forth with email. Watch more https://www.lynda.com/allcourses
 
Laatst bewerkt:
Maak dan een hele simpele Access data base als die op de PC's beschikbaar is.
Access is een fantastisch programma, maar van alle Microsoft pakketten met afstand het minst geschikt om met meerdere personen in tekst te verwerken. Als ik TS was, zou ik deze tip dus overslaan. Google Docs is wellicht een beter alternatief, als Office 365 geen optie is.
 
Ik doe ergens vrijwilligerswerk en in de namiddag doen we met 2 telefoon en moeten wij alles noteren in een documentje.
Dit zou typisch een klus waarbij dit gestructureerd zou kunnen. Access zorgt dan vast voor de datum, eventueel voor de tijd...
Neem nog dat pedicure bestand van een tijdje geleden, dat tekst veld kun je zo groot maken als gewenst met opmaak als functioneel
Andere velden als beller en het tel nr... en wat nog mee... kan allemaal.

Maar omdat Access toch vaak een brug te ver is, heb ik bewust het Google doc alternatief "er tegenover" gezet.
Aan de TS'er....dus.....:cool:


Bekijk bijlage Pedicure2.zip
 
Access zit niet standaard in het Office pakket. Het is nog maar de vraag of de vrijwilligersorganisatie die extra kosten ervoor over heeft, omdat je met een simpel Excel bestandje hetzelfde kan bereiken. Kun je ook structuur in aanbrengen. Goed automatiseren is eerst de behoefte goed in kaart brengen :).
 
Je kunt ook Base nemen van Libre Office....het gaat om het principe van een database.
Als niet-IT-er als vak, breng ik dat nu maar even in, want de experts hadden het allang aan een vrijwilligersorganisatie kunnen adviseren..
Want wat moeten zijn nu met een betaald product waarin 99.99% van de gevallen Libre Office ook voldoet...
Als we dus kosten of extra kosten tot speerpunt gaan maken.....
Wel die Office versie zal betaald (of toch nog door een goed bedoelend persoontje "zo" geinstalleerd zijn ;) )
Maar dan zijn er iig geen extra kosten aan base..... en hebben ze meteen de laatste versie van Libre Office.... (de vraag is het al überhaupt Office 2016 nl is....)
 
(de vraag is het al überhaupt Office 2016 nl is....)
Gezien het feit dat er op minstens één plek met Office 2007 wordt gewerkt, lijkt me die vraag reeds beantwoord. Mijn instelling is dat ik vragen probeer te beantwoorden met behulp van het pakket waarvoor de vraag gesteld wordt. Als een organisatie met Office werkt, is dat dus het pakket waarop ik een antwoord baseer. Je zult mij nooit een ander pakket zien verwijzen zonder kennis van de plaatselijke situatie. Ik ga er vanuit dat een TS zelf wel weet hoe en waarom bepaalde pakketten naar binnen zijn/worden gebracht. Het is denk ik niet aan ons om gelijk maar een compleet ander pakket aan te bieden. Daarom zeg ik ook: eerst de situatie goed in beeld, en dat pas met pakketten gaan leuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan