• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde kolommen met formules blokkeren, maar rijen kunnen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sisva

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Berichten
28
Ik heb in Excel een tabel gemaakt waar in een aantal kolommen formules staan. Als ik een nieuwe rij toevoeg in de tabel, wordt de formule automatisch ingevuld. Nu wil ik ervoor zorgen dat de gebruiker die formule niet kan wijzigen en dat hij er dus over springt als hij met de tab-toets door de tabel loopt. Ik heb dat geprobeerd door de kolommen met formules (enkel de cellen in de tabel) te blokkeren en dan het blad te beveiligen, waarbij ik wel de mogelijkheid openliet om rijen toe te voegen. In realiteit lukt het echter niet meer om een nieuwe rij toe te voegen.
Onder de tabel kan ik wel een nieuwe rij invullen, maar dan zijn de formules niet doorgevoerd, wat wel nodig is.
 
Plaats eens een (voorbeeld)bestand met wat je al geprobeerd hebt. Geef in dit bestand aan wat je precies wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan