• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak voor namen in kolom B

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedenavond,

In het bijgesloten bestand heb ik mijn vraag gesteld met daarbij ook de aangepaste kolom zoals ik het graag zou willen hebben.

Wil iemand hier aub de juiste oplossing aangeven?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak voor kolom B.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 35
Deze voorwaarde gebruiken voor bereik B6:B23 in je voorbeeld?
Code:
=EN(B6<>"";OF(B6<>B5;B5=""))
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak voor kolom B (AC).xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Beste Alex,

Dit is precies de oplossing die ik zocht. Bedankt voor je snelle reactie.
Zou je aub deze formule willen beschrijven wat er precies gebeurt, want klakkeloos het antwoord overnemen daar leer ik niks van. Ik heb de formule ook in een cel geplakt en met Formule evalueren bekeken wat er gebeurt, maar dan komt er als laatste te staan WAAR. Ik begrijp dat de cel dan geel gekleurd wordt en bij ONWAAR blijft de cel gewoon wit.
Maar wat doet deze formule nu?

Heeft absoluut geen haast.

Nogmaals dank.

Eric
 
Het is een verkorte manier van een een geneste ALS(formule). Is prima via de help te vinden <F1>
 
Kleine toelichting dan:
- Bij VO geldt dat als de voorwaarde WAAR is de gewenste opmaakt wordt toegepast en omgekeerd.
- De formule in #2 heeft als uitkomst WAAR of ONWAAR.
- Als je de formule uit #2 letterlijk leest staat er: EN de waarde in de B6 moet ongelijk zijn aan "" (dus niet leeg), EN OFwel de waarde in B6 is ongelijk aan B5, OFwel de waarde voorafgaand aan B6 (B5) is leeg.
- Dit geeft als uitkomt WAAR voor de elke eerste naam, en past dus daarop VO toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan