externe excelkoppelingen automatisch opnemen in worddocument

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernie6

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Berichten
61
Beste allemaal

ik heb een lijvig worddocument waarin koppelingen staan (variabelen) die uit een excelbestand komen; dit lukt automatisch behalve voor de grote wordtabellen en grafieken; ik moet dan telkens (na het genereren van het wordbestand) iedere tabel en grafiek selecteren, rechtsklikken en kiezen voor 'koppeling bijwerken'; voor de gekoppelde teksten of woorden gebeurt dit automatisch maar dus niet voor de grafieken en tabellen; ik heb reeds tests gedaan met een minder groot wordbestand met tabellen en daar gebeurt dit steeds automatisch; enkel met mijn groter wordbestand (40 bladzijden met tientallen tabellen een een tiental grafieken) gebeurt dit niet volautomatisch (alhoewel dit zo ingesteld staat);
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

met dank

bernard
 
Lastig probleem als de techniek an sich blijkbaar goed werkt. Dan ga je naar andere oorzaken kijken. En dan ben je een beetje schaars met informatie, want dan is de werksituatie dus waarschijnlijk van invloed. Snel/traag netwerk, gelockte bestanden, er kan van alles aan de hand zijn. Heb je het bij meerdere/alle bestanden? Bij bestanden op het netwerk en/of bij lokale bestanden? Computer met veel/weinig geheugen? Trage/snelle processor? Windows XP? Take your pick! Het zal dan wel lastig zijn om een voorbeeldje te posten, want om het probleem te reproduceren moeten we dus een bestand hebben met tientallen tabellen en grafieken. Persoonlijk sta ik niet te popelen om zo'n document te bouwen. Mijn baas waarschijnlijk wel :).
 
het kan alvast niets met de pc te maken hebben; ik gebruik dezelfde excel en word op dezelfde pc (rechtstreeks); alleen: het automatisch aanpassen van koppelingen uit excel naar word lukt perfect bij een paar tabellen (heb ik getest); alleen bij een omvangrijk worddocument met koppelingen van teksten, grafieken en tabellen worden alleen de gekoppelde teksten automatisch aangepast; grafieken en tabellen enkel wanneer ik ze selecteer en manueel aangeef om koppelingen bij te werken; frappant is wel: wanneer ik de tabel cel per cel koppel (dus niet als tabel in zijn geheel) worden alle cellen wel steeds automatisch bijgewerkt; het is echter nogal omslachtig en duurt wel een heel stuk langer; ik had dus liever de tabellen in zijn geheel gekoppeld en niet cel per cel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan