Veld op subformulier activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

IsR

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2015
Berichten
94
Goedendag,

Ik heb een formulier (zeg form1) met daarop een subformulier (subform1).

Op het hoofdformulier staat een checkbox. Als een gebruiker door de velden heen "tabt'", wil ik dat de gebruiker ná de checkbox bij het eerste veld (een datumveld) op het subformulier terechtkomt. De checkbox mag onveranderd blijven, standaardwaarde is "niet aangevinkt", hoeft niet persé te worden aangevinkt, is geen verplicht veld.
Dus tabvolgorde = [checkbox] - TAB - [1e veld subformulier] - TAB - [2e veld subformulier] - TAB - [knop opslaan op hoofdformulier].


Ik heb de gebeurtenissen checkbox_lostfocus, _keydown, _exit al geprobeerd, maar het doet niet wat het moet doen.
Hoe krijg ik dit goed in VBA code verwerkt?

Bedankt vast voor het meedenken.
 
Volgens mij hoef je helemaal niks te programmeren maar alleen de tabvolgorde in te stellen.
 
Helaas maar dat had ik al geprobeerd. Was het maar zo simpel, dat werkt dus niet als je van een veld op een hoofdformulier naar een veld op een subformulier wilt "tabben".
 
En daar heb ik dus nog nooit problemen mee gehad, dat werkt altijd feilloos.
 
Dat is heel fijn, maar schiet ik nu even niets mee op ;):confused:. Weet helaas ook niet waarom het bij mij dus weer niet feilloos werkt.....
Dus als je nog andere suggesties hebt, graag....
 
Ik heb er nooit problemen mee gehad, en kan het zelfs niet reproduceren. Jij wel, dus lijkt het me handig als jij een voorbeeldje post, dan kan ik zien waarom het bij jou niet lukt. Ik ben ook eerlijk gezegd niet zo geïnteresseerd in het uitzoeken van instellingen die ervoor zorgen dat opties die altijd zouden moeten werken ineens niet meer werken. Net zo min als ik zin heb om een auto te bouwen die niet kan rijden. Al is dat dan weer een kunstje dat ik tot in de perfectie beheers :)
 
begrijp ik wel, maar toch.
Gegevens zijn vertrouwelijk, dus zal het eerst zelf moeten reproduceren met een "standaard" voorbeeld.
 
We hoeven uiteraard jouw gegevens niet te hebben, een db met dummy data voldoet meer dan uitstekend. Zolang het probleem maar is na te spelen.
Dus tabvolgorde = [checkbox] - TAB - [1e veld subformulier] - TAB - [2e veld subformulier] - TAB - [knop opslaan op hoofdformulier].
Het laatste deel is overigens weer niet mogelijk: je kunt niet vanuit een subformulier terug met de tabtoets naar het hoofdformulier. Daar zul je een knop voor moeten maken op het subformulier, waar je dan overigens weer wel met de tab toets naar toe kan, maar die je dan moet activeren met de <Enter> toets. It's a one way ticket...
 
Ja precies, maar dat lukt dus vanavond niet meer....ga zo snel mogelijk aan de gang met een dummy
 
Helaas, toen ik een dummy maakte, werkte de tabvolgorde wél :( . Maakte het dus niet makkelijker om te reproduceren.
Ook al verdient het geen schoonheidsprijs, met een "setfocus", heb ik het uiteindelijke tóch werkend gekregen.
Dus opgelost, via een work-around maar toch....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan