Slaapstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe werkt speedfan ? Moet er geregistreerd worden ? Wat moet ik aanklikken ?
 
"Ik kan jou verzekeren dat mijn Norton Ghost 14 wel degelijk werkt in Windows 10.
Ik heb eveneens een Asus Notebook en na enkele aanpassingen in de Bios (hier Uefi) is het mij gelukt om sinds een jaar ook hier Ghost te gebruiken;"
Vanuit win10 een (betrouwbare) image maken zou niet met Ghost 15 moeten werken, aldus een aantal posting op het web (https://community.norton.com/en/forums/ghost-150-windows-10).
Wel natuurlijk via de boot rescue cd omdat dat buiten windows om gaat. Als het bij jou wel lukt ben ik jaloers want ik heb wel wat moeite moeten doen om vervanging te vinden. Nu gebruik ik tot tevredenheid Macrium Reflect free. Dat gaat ook perfect.
Nu nog terug overstappen is voor mij echter niet zinvol
 
Laatst bewerkt:
"Hoe werkt speedfan ? Moet er geregistreerd worden ? Wat moet ik aanklikken ? "
Volgens mij hoef je alleen te registreren als je configuratiefiles wilt downloaden. Overigens is niet iedereen enthousiast over Speedfan wat betreft eenjuiste weergave van temperaturen en fanspeeds. Dit waarschijnlijk omdat niet iedereen de juiste config file kan vinden en en invoeren van eigen gegevens vraagt ook de juiste info.

Na instaleren kiest je de SMART tab en vervolgens de HD die je wilt testen. Je krijgt dan direct de SMART waarden en onderin de gezondheid en performanse te zien.
Extra info krijg je door op "Perfome an in-depth on-line analysis" te klikken. Ik weet niet meer hoe lang het duurt voordat je browser de info geeft. Bij mij nu niet direct in elk geval.
Dat moet ik eens uitzoeken want vroeger kwam dat direct. Blijkbaar is er toch iets mis bij Speedfan want de web-info komt niet. Toch heb ik die onlangs nog bekeken. Mss dat mijn firewall hem plotseling tegen houdt.
Maar als alles "groen" is en zowel health als performance goed zijn zal dat wel ok zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt natuurlijk altijd nog een "chkdsk /f" of "sfc /scannow" doen om je filesysteem te checken.
 
Heb dat een week geleden nog met Avg Pctuneup gedaan. Hier was alles OK.

Sinds ik Hybernate On terugzette heb ik de indruk dat bepaalde transacties vlugger openen...

Mogelijk maar een indruk...we zien wel.

In ieder geval bedankt voor de suggesties.
 
ik heb een laptop met windows 8.1. Ik hybernate constant. ik herstart de laptop eens per maand. de zeer korte tijd voor starten en stoppen in hybernate mode zijn voor mij zoveel sneller dan windows laten "opstarten" en al mijn werk blijft openstaan. Zelfs remote desktop sessies overleven soms de hybernate.

Op mijn vorige laptop heb ik wel in de bios moeten opgeven dat hij niks moest doen als ik de deksel dicht deed en de software dit liet regelen. Ik heb die optie daarna niet meer gezien (laatste 8 jaar) Ik gebruik mijn HP 655 nu 4 jaar en hij draait nog steeds als een zonnetje. Nooit iets vervangen of geupgrade. Updates daar in tegen keurig bijgehouden.

succes met je klep-probleem.
 
@SmartThinker: "de zeer korte tijd voor starten en stoppen in hybernate mode" ? In hybernate moet hij toch alles naar je schijf schrijven? De slaapstand is immers de snelle modus, niet hybernate. Of heb je een SSD, want dan gaat het natuurlijk een stuk sneller. Of zitten we weer met de verwarring van Microsoft.
"Updates daar in tegen keurig bijgehouden.
"Updates daar in tegen keurig bijgehouden." Dit blijft wel belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan