wat is mijn game pc nog waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aonir

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2014
Berichten
6
ik wil stoppen met gamen, en zal dus genoeg hebben aan mijn laptop, nu zit ik te denken om mijn desktop te verkopen. alleen wil ik eerst weten wat ik ongeveer moet vragen en of het me genoeg zou opbrengen om de stap ook werkelijk te maken.

os: windows 10
behuizing: cooler master haf 912
processor: intel core i7-5820k
koeling: waterkoeling corsair hydro h80i gt
moederbord: asus rampage v extreme / u3.1
geheugen: crucial ballistix sport 24gb ddr4-2400
grafische kaart: nvidia gtx titan x
harde schijf: 4000gb sata III
2e harde schijf: 4000gb sata III
optische drive: blu-ray brander lg
voeding: 1000w cooler master v1000 series
netwerkkaart: 1gbit
+ geheugenkaartlezer en de standaard geluidskaart.

nog geen 3 jaar oud
nieuwprijs iets meer dan 3000,-

iemand een idee wat ik er realistisch voor zou kunnen krijgen?
 
Dat zijn behoorlijke specificaties nog! Die desktop pc zal best nog jaren meekunnen voor alledaagse gebruik. Maar zoals je al zegt, t'is een pc gemaakt voor gamers. Dus voor opa en oma op de hoek van de straat is deze pc behoorlijk overkill.

Wat is jouw pc waard? Nieuwprijs zal je er nooit meer voor krijgen. Dat staat vast. Zoals met alle consumptiegoederen, zodra je het gekocht hebt is al een behoorlijk stuk minder waard. Ik heb zelf een laptop die ik 3 jaar geleden en eigenlijk voor mij ook een beetje overkill bleek te zijn, die ik ook wil verkopen. Voor mij, om te kijken wat mijn laptop nog waard is, was marktplaats.nl een mooie bron van informatie. Daar zag ik dat mijn laptop, na 3 jaar, nog de helft van de aanschafprijs waard is. Verlies moet je altijd nemen met consumptiegoederen maar voor mij was het nog goe dom te zien dat ik nog ongeveer de helft van de aanschafprijs kon vragen voor mijn 3 jaar oude laptop.

Ik kan je alleen maar adviseren om eens op marktplaats te gaan kijken en te zoeken naar gelijkwaardige systemen om te bepalen wat jouw systeem waard is. Maar zal me verbazen als de verkoopprijs, na 3 jaar, minder zal zijn dan de helft van de aanschafprijs. Maar let wel op, aangezien het een game-pc is begeef je binnen een niche markt waar misschien minder vraag is naar een 2e-hands game-pc. Maar wie weet, een beginnende gamer die een desktop zoekt met stevige spec's zou dus zomaar bij jou voor de deur staan jouw desktop pc overnemen...
 
Laatst bewerkt:
ik kreeg op fb te horen dat ik rond de 1500 moet denken, dus de helft komt wel in de buurt, mogelijk iets meer omdat grafische kaarten in prijs omhoog zijn geschoten.
 
ik kreeg op fb te horen dat ik rond de 1500 moet denken, dus de helft komt wel in de buurt, mogelijk iets meer omdat grafische kaarten in prijs omhoog zijn geschoten.

Ga van het laatste maar niet uit. Denk dat, als dat verhaaltje klopt, dat het geldt voor de nieuwere kaarten die nu in productie zijn. Een hogere prijs voor huidige kaarten hangt af van o.a.: hogere grondstof prijzen, hogere vraag naar bepaalde type geheugen, beschikbaarheid van bepaalde componenten, hoge vraag naar bepaalde type videokaart,voorraad bepaalde type populaire videokaarten, etc.. Daar is jouw 3 jaar oude kaart niet meer aan onderhavig daar die al geproduceerd is en geen economische link heeft met de eerder gestelde afhankelijkheden voor de productie/verkoop prijs van nieuwere kaarten.

Ga je niet fixeren op die 1500 Euro, zoals ik al zei, je hebt een game-pc en de vraag naar zulke systemen zullen lager zijn dan de vraag naar gewone standaard desktop systemen met lagere specificaties. Je bent erg doelgroep afhankelijk en dat drukt de prijs ook. Hou daar rekening mee.

Mijn advies, zet je desktop op marktplaats.nl voor 1500 en zie het een week of 2 a 3 aan. Zijn er geen geïnteresseerden, verlaag de prijs met 50 of 100 Euro en kijk het dan weer een week of 2 aan, verlaag de prijs weer met 50 of 100 Euro. Vroeg of laat zal er wel iemand geïnteresseerd zijn en jouw systeem willen overnemen.
 
ik kreeg op fb te horen dat ik rond de 1500 moet denken, dus de helft komt wel in de buurt, mogelijk iets meer omdat grafische kaarten in prijs omhoog zijn geschoten.

Ik denk dat 1500 een reeel begin is. Je kunt nog altijd iets zakken. Maar wat Nomko ook al aangeeft het is een gamepc en gamers stellen vaak hoge eisen. De Titan was een dure kaart en kost nog steeds meer dan 1000 Euro, maar een 1080 is alweer een stuk sneller en kost rond de 500-600 http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-Titan-X-vs-Nvidia-GTX-1080/3282vs3603

Ik ben even aan het zoeken geweest en de pc die je nu hebt kost, als je hem nu zou willen bouwen, rond de 2000.

Dus je kunt altijd als vraagprijs 1500 nemen en dan nog wat zakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan