• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcbaar

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
Berichten
45
Goedemorgen,

In meegezonden bestand wil ik graag in kolom E de waarde van kolom B x E1 (100%) (afgerond) als in kolom H het jaartal kleiner is dan 2010 en als in Kolom G de cel leeg is. En als dit niet het geval is dan is het antwoord 0.
Bekijk bijlage debdeb.xlsx

Ik kom hier zelf niet helemaal uit.

Hoop dat het duidelijk is.

Hoor graag van jullie

Alvast bedankt

Mvg,

Cor Baar
 
Bedankt voor je reactie,

Het is de bedoeling dat ik een antwoord krijg als Kolom G niet is gevuld en kolom H < 2010 is. Dat graag A2 x $F$2$.

Zie graag een oplossing

Alvast bedankt

Cor
 
Zo?
Code:
=EN(Tabel_Query_van_Cor4927[[#Deze rij];[CodeIncasso]]="";Tabel_Query_van_Cor4927[[#Deze rij];[Uitbetaaljaar]]<2010)*AFRONDEN.N.VEELVOUD(Tabel_Query_van_Cor4927[[#Deze rij];[HuidigUitstaandSaldo]];100)
 
Hi Cor

Code:
Het is de bedoeling dat ik een antwoord krijg als Kolom G niet is gevuld en kolom H < 2010 is. Dat graag A2 x $F$2$.

Zie graag een oplossing

Dat is in mijn oplossing toch ook het geval? Ik heb alleen 2010 verwisselt in 2011.

Code:
=ALS(EN([@Uitbetaaljaar]<2010;ISLEEG([@CodeIncasso]));AFRONDEN(($E$1*[@HuidigUitstaandSaldo]);-2);0)

Groet

Steven
 
Goedemiddag,

Denk dat ik niet helemaal duidelijk ben. Ik wil graag in Kolom E een antwoord hebben staan van A2 x $E$1 (HuidigUitstaandeSaldo x 100%) als kolom I is kleiner dan 2010 en Kolom H leeg is. In Kolom G heb ik handmatig het juiste antwoord gegeven. (Zie bestand)Bekijk bijlage debdeb.xlsx

Alvast bedankt

Mvg,

Cor
 
Cor,

het is mij nog steeds niet duidelijk wat je wilt, want waarom moet in E11 de uitkomst € 1200,00 komen te staan?
Je schrijft dat er moet komen te staan A11*100* en dat is m.i. geen € 1200,00.

Bovendien is het jaartal in I11 niet kleiner dan 2010....
 
Sorry antwoord A11 moet zijn € 1500. I11 is idd niet kleiner dan 2010 ik bedoel kleiner dan 2011 (of gelijk aan of kleiner dan 2010). In rij 11 zowel het jaartal kleiner dan 2011 en kolom H is leeg. Dus antwoord is dan 1500.

Dus ten alle tijde als kolom I is kleiner dan 2011 of kolom H is leeg dan dus een antwoord en anders 0

Alvast bedankt

Mvg,

Cor
 
probeer deze eens:

PHP:
ALS([@CodeIncasso];AFRONDEN(($E$1*[@HuidigUitstaandSaldo]);-2);0)+ALS(EN([@Uitbetaaljaar]<=2010;ISLEEG([@CodeIncasso]));AFRONDEN(($E$1*[@HuidigUitstaandSaldo]);-2);0)
 
Goedemiddag,
Helaas is het nog niet goed, heb de formule overgenomen maar in het rood gearceerd zijn de antwoorden nog niet goed. Bekijk bijlage debdeb.xlsx
In geel gearceerde bedragen (kolom G) zou ik graag als antwoord zien.

Alvast bedankt

Mvg,

Cor
 
Beschrijf eens wat er niet goed is aan de uitkomst van de blauwe cellen.
Er zijn maar twee resultaten waarvan de cellen in kolom H en I respectievelijk leeg en kleiner of gelijk aan 2010.

Hoe jij aan het resultaat komt van de gele cellen met de uitleg die je steeds doet is me een raadsel.
 

Bijlagen

  • debdeb.xlsx
    42,3 KB · Weergaven: 39
Hallo Harry,

Bedankt voor je reactie, Het is de bedoeling dat ik in Kolom E een antwoord krijg als het jaartal in kolom I <= 2010 is en als in Kolom H de C leeg is. In rij 11 en rij 15 is zowel het jaartal <= 2010 en is de Cel in Kolom H leeg, dan dus ook een antwoord.

Hoop dat het nu wel duidelijk is.

Alvast bedankt

Mvg,

Cor
 
Hoi Harry,

Bedoel Cel

Hoop dat het duidelijk is, zou niet weten hoe ik het beter kan verwoorden.

Hoor graag van je

Alvast bedankt

Mvg,

Cor
 
Zo?

Vanaf rij 16 in kolom I zijn de jaartallen >2010.
Code:
=(Tabel_Query_van_Cor4927[[#Deze rij];[Uitbetaaljaar]]<=2010)*AFRONDEN.N.VEELVOUD(Tabel_Query_van_Cor4927[[#Deze rij];[HuidigAchterstand]];100)
 
Hoi Harry,

Antwoord wat ik zoek is nog niet juist. Rij 20,26,28,30,33,34,47,51,52,60 en 65 is de cel in Kolom H leeg en daar wil ik graag ook een antwoord.

Alvast bedankt

Mvg,

Cor
 
Goed, daar is het jaartal >2010, maar toe maar.
Code:
=OF(Tabel_Query_van_Cor4927[[#Deze rij];[CodeIncasso]]="";Tabel_Query_van_Cor4927[[#Deze rij];[Uitbetaaljaar]]<=2010)*AFRONDEN.N.VEELVOUD(Tabel_Query_van_Cor4927[[#Deze rij];[HuidigAchterstand]];100)
 
Hoi Harry,

Super bedankt dit is wat ik bedoelde:):d:thumb:

Mvg,

Cor
 
Mooi zo Cor. :thumb:
 
Respect voor Harry!

Gelukkig zijn de woorden "en" & "of" in de dikke van Dale te vinden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan