opstarten windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de optimalisatie uitgeschakeld en startte weer heel traap op. Na inschakelen was hij weer heel snel.
 
Ik begin me af te vragen of je niet terug moet naar de leverancier want ik verdenk je SSD. In elk geval moet je leverancier het probleem oplossen. Daar heb je garantie voor.
 
@Lang Pier: Ik kwam dit progje nog tegen (BootRacer): http://www.greatis.com/bootracer/download.htm?force=1
Had ik blijkbaar al ooit gebruikt. Het zal TS niet veel opleveren omdat het niet meet wat er allemaal opgestart wordt. Het zal hoogsten bevestigen dat je systeem en na het logon scherm lang over doet. Het kan echer ook geen kwaad om het eens te testen. Ik vind alleen de user interface niet zo intuïtief. Je moet het programma opstarten en vervolgens reboot je computer automatisch en meet het vooral je boottijd en totale desktoptijd. Klik op "history" voor het resultaat. (Hij kan nog wat meer maar ik had geen in de gebruiksaanwijzing door te worstelen:))
In het plaatje zie je mijn vorige tijd en huidige tijd. Het verschil zit hem er in dat ik ooit een SSD geplaatst heb.

5a8b0d079c749-Bootracer.jpg

Vroeger was er een progje dat wél alle afzonderlijke opstarttijden van de progs liet zien (bootvis) maar dat werkte alleen onder winxp.
Nu bedenk ik dat dat hiermee ook wel kan door stuk voor stuk het opstarten uit te schakelen maar dat vind ik zelf nogal omslachtig ook al kan dat met dit programma. Je kunt blijkbaar ook zelf de volgorde nog instellen van het opstarten van alle progs.

Haha. Maar goed dat ik eerst een image had gemaakt voordat ik BootRacer gebruikte. Ik had blijkbaar met BootRacer al mijn opstartitems uitgeschakeld. Ik zei al dat ik de UI niet zo intuïtief vond. Omdat ik BootRacer al verwijderd had had dat wat zoekwerk kunnen opleveren. Nu draait alles weer na het terugzetten.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Dit programmaatje is toch meer voor als je pc niet opstart? Bij mij gaat het meer dat Windows niet opstart. Of zie ik het verkeerd?

Gr. Ria
 
Dit programma is bedoeld om je opstarttijden te onderzoeken en zo tot versnelling te komen. Echter vooral toegespits op de boottijd, de tijd tot je inlogscherm. Jouw probleem ligt blijkbaar juist na het inlogscherm en daar geeft dit progje geen detailinfo over. Vandaar datr het minder nuttig lijkt.
Ik zie nu dat ik ook wel eens Soluto heb gebruikt. Die geeft wel detail info:
https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/soluto-pc-optimaliseren-sneller-maken-tool
Ik weet alleen niet of die nog onder win10 werkt. Dat zou dan even uitgeprobeerd moeten worden.

5a8bdcf09677f-Total_boot_time.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan