opstarten windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
https://computertotaal.nl/artikelen/pc/opstartprogrammas-wijzigen-in-windows-10/
In opstarten alles verwijderen wat niets met een virus-scanner of drivers heeft te maken.


En de spyworks verwijderen.
https://www.oo-software.com/en/shutup10

Uit zetten en eerst volledig van de spanning halen en weer aansluiten en opstarten, dat i.v.m. snelstarten, dan blijft Windows actief en dat heb men niet graag.

En wat staat er nu nog in opstarten?

Zet eens screenshots hier neer, in Ccleaner staat het ook bij gereedschap en opstarten.

Lenovo notebooks staan vol met bloatware bij aanschaf en dat er niets wordt gevonden door die Decrapifier verwonderd mij.
 
@TS: Je bedoelt ook in veilige modus?
@Lange Pier: Zou het nog met "snel opstarten" te maken kunnen hebben. Dat heeft in het verleden blijkbaar ook veel van dit soort opstartproblemen gegeven? Verder denk ik te begrijpen dat de vertraging voor het opstartscherm zit. Dan zou het niet het laden van allerlei crap kunnen zijn. Dan denk ik eerder aan drivers of de SSD. Vandaar mijn suggestie eerst veilige modus te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mijn huidige virusprogramma aan het het verwijderen en ga weer terug naar mijn oude. Misschien is dat beter.

GR/ Ria
 
Het is me niet duidelijk wat het resultaat van opstarten in veilige modus is. zo je dat al getest hebt.

En wat je bedoelt met "mijn startpagina". Bedoel je daar het inlogscherm mee of je desktop. Ik krijg nl. kortstondig een zwart scherm voor dat het inlogscherm komt. Voor de diagnose van je probleem kunnen dit soort "kleinigheden" crusiaal zijn.
 
Ik heb als startpagine Facebook en dat komt na het welkom van de laptop. Maar dat kreeg ik in het verleden altijd heel snel na het welkomstscherm en nu duurt het heel lang .

Gr. Ria
 
Nieuwe aanpak maar ik weet niet of dat iets oplevert: Open je taskmanager en kies de tab "opstarten" en sorteer de kolom ""invlöed op opstarten" door bovenaan op het label te klikken. Kijk eens of daar iets bijzonders naar voor komt.
Daar waar "veel" staat selecteer je die en schakel je die één voor één uit. Telkens na het uitschakelen van één programma rebooten en kijken of dat verschil maakt. Als het géén groot verschil uitmaakt kun je die weer inschakelen en verder gaan.
 
Dat laatste heb ik al een keer gedaan, maar dat hielpt niet. Je schreef jammer dat je niet doet wat er gezegd wordt. Misschien heb ik iets verkeerd begrepen, heb alles geprobeerd wat er aangeraden werd. Alleen dat ene niet, daar begreep ik niets van.

Gr. Ria
 
Bedoel je met "dat ene" Windows in veilige modus opstarten?
 
Zie geen screenshots van het tabblad opstarten in taakbeheer of Cleaner bij gereedschap en opstarten.
Zo te doen.
http://forum.nl.upjers.com/viewtopic.php?t=47953

Als Windows traag opstart dan is het bezig met andere zaken die de boel vertragen tijdens het laden van alle onderdelen van Windows.
Alleen de bus of trein instappen gaat snel maar als er 20 mensen tegelijk in willen.........
 
OK. Dan stap voor stap. Ik leg eerst uit wat de bedoeling is. daarna geef ik aanwijzingen:
Windows heeft een stand waarin zo min mogelijk geladen wordt. Je kunt wel nog kiezen of je met internet wilt of zonder. Alle overbodig drivers worden dan niet geladen. Hij start dus heel kaal op. Bedoeling is te kijken of hij, als hij bepaalde drivers niet hoeft te laden, geen problemen meer vertoont. In jouw geval "sneller": wordt.
Wat wil nu het geval, bij voorgaande versies van Windows kon je in deze stand komen door direct na het indrukken van je netschakelaar telkens kort op F8 te drukken. Windows wist dan dat je de beveiligde modus wilt gebruiken. In Windows 10 heeft Microsoft dat uitgeschakeld. Eerst moet die stand dus weer teruggehaald worden. Hoe dat leg ik zo dadelijk al eerste uit.
Zodra dit goed is ingesteld kun je rebooten en leg ik uit hoe je verder moet.
 
Maar ik heb net van windows hulp dingen zitten veranderen in mijn pc . stations optimaliseren en schijfopruiming e.d. En hij start nu heel snel op

Heel erg bedankt voor jullie moeite om mij te helpen.

M.vr.gr. Ria Faasse
 
Eerst Windows veilige modus herstellen:
Klik op "Start" en type "cmd" Als het goed is komt dan bovenaan in het venster "Opdrachtpromt" te staan. Rechtsklik met je muis en "open als administrator"
Je krijgt dan een zwart venstertje. Daarin kopieer je deze opdracht regel: " bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy "
en klik op enter. Nu moet het venster aangeven dat de opdracht is uitgevoerd.

Doe dat eerst. Dan gaan we verder.
 
Hij deed het net goed, maar stopte weer helaas. Dus ga nu dit proberen.

Gr. Ria
 
Fijn mocht het opgelost zijn. En heb je nog zelf gedaan ook :d
 
Schijf opruimen na een grote update is nuttig. Stations optimaliseren behoor je bij een SSD niet te doen. Daarvan gaat zijn levensduur telkens verder achteruit terwijl het voor een SSD niets oplevert. Maar omdat hij het daarna goed leek te gaan doen zou ik zeggen: doe dat nog eens en kijk of hij weer snel opstart. Echter alleen maar om te ontdekken of er argumenten zijn om je SSD te verdenken. Verder heeft het geen zin.
 
@Lange Pier: Zou er dan toch iets met de SSD aan de hand kunnen zijn. "Bad sector" o.i.d.? Ook al weet ik niet of je dit bij een SSD zo noemt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan