• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende soorten bedrijven uit email halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ERKerty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2018
Berichten
1
Hallo, Ik zou graag met 1 formule verschillende soorten bedrijven uit een email adres willen extracten.
Bij de eerste 2 voorbeelden begint het na de @ met be. terwijl ik eigenlijk het bedrijf nodig heb. Momenteel wordt er Be weergegeven.
Hoe zou dit mogelijk kunnen zijn?

Untitled.png
 
Volgens mijn glazen bol zoekt je formule van @ tot aan de eerste punt
 
Maar in het kader van een stukje positiviteit op deze mooie dag hierbij een mogelijke (vrij ingewikkelde formule) om wel de juiste tekst te krijgen:
Code:
ENG: =MID(A1;FIND("@";A1)+1;FIND("|";SUBSTITUTE(A1;".";"|";LEN(A1)-LEN(SUBSTITUTE(A1;".";""))))-FIND("@";A1))
 
On-topic:
Hoe zou dit mogelijk kunnen zijn?
Er staan meerdere punten na het @-teken in de eerste 2 e-mailadressen... daarom. Je formule zoekt alles tussen het @-teken en de eerste punt...

Ik zou nog "-1" toevoegen op het einde van de formule van Peter hierboven, om de bedrijfsnaam zonder punt te krijgen. En als je de "be." er ook nog uit wilt halen als volgt aanvullen:
Code:
=SUBSTITUTE(MID(D2;FIND("@";D2)+1;FIND("|";SUBSTITUTE(D2;".";"|";LEN(D2)-LEN(SUBSTITUTE(D2;".";""))))-FIND("@";D2)-1);"be.";"")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan