• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS Formule werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

DucoM

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2018
Berichten
18
Goedemiddag,

Voor mijn werk ben ik bezig met een blad te maken om leidinglengtes makkelijk uit te rekenen. Nu heb ik hier een probleem mee. Zelf heb ik al een ALS formule toegevoegd maar deze werkt niet altijd. De formule is te vinden bij aansluitleidingen 1/2" en 3/4". Ik wil dat als het wattage onder de 2500 Watt is hij de lengtes bij 1/2" optelt. wanneer deze boven de 2500 Watt moet hij hetzelfde doen voor de 3/4". Dit gaat goed wanneer het Wattage elke keer boven of onder de 2500 blijft. Wanneer dit 1 keer wisselt werkt de formule niet meer.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bekijk bijlage Uittrekstaat CV test.xls

Bij voorbaat heel veel dank!
 
Vereenvoudig je formule in C26 eerst eens tot:
Code:
=C$25*SOM.ALS($B$9:$B$17;"<2500";C$9:C$17)

of

=C$25*SOMPRODUCT(($B9:$B17<2500)*(C$9:C$17))
Nu, wat gaat er niet goed? Kun je in je voorbeeld eventueel handmatig aangeven wat je als uitkomst verwacht?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dat als er een wattage onder de 2500 wordt ingevuld bij watt hij deze meetelt op rij 26. Wanneer de waarde boven de 2500 is moet deze worden meegeteld bij rij 27. Deze waarde is afkomstig door het getal bij kolom C9-c17 te vermenigvuldigen met de waarde op rij 25. Ik heb een voorbeeld toegevoegd met de verwachte uitkomst.

Bekijk bijlage 318787
 

Bijlagen

  • Uittrekstaat CV test 2.xls
    50 KB · Weergaven: 22
Lukte het werkelijk niet om deze aanpassing te bedenken? (teken omdraaien)
Code:
C27: =C$25*SOM.ALS($B$9:$B$17;"[COLOR="#FF0000"]>=[/COLOR]2500";C$9:C$17)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan