• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel maken in EXCEL 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick34

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Berichten
77
Hallo,
Ik heb een bankoverzicht (csv bestand) via een macro geimporteerd in EXCEL. Als het bereik wil omzetten naar een tabel lukt dat niet (er gebeurt niets).
Als ik het bereik kopieer naar een nieuwe werkmap gaat in die nieuwe map het omzetten naar een tabel vlekkeloos.

Waarom lukt het niet meteen in de eerste werkmap en hoe corrigeer ik dat?

Dank alvast voor uw bijdragen.
 
Het hangt van de Excel versie af welke lint-indeling je hebt. Als je importeert via de "ouderwetse" manier via Gegevens, Van Tekst (Excel 2010, 2013 en de MSI versie van 2016) doet, dan kan je dat bereik niet omzetten in een tabel, anders verlies je de importsettings (Excel beperking). Doe je het via Ophalen En Transformeren, nieuwe Query dan wordt het meteen een tabel.
 
Dank voor je antwoord.
De nieuwe methode (power query) werkt inderdaad, maar de oude methode inmiddels ook! Wat er is gebeurd weet ik niet maar ik kan het bereik nu wel omzetten naar een tabel. Wel krijg ik eerst een bericht dat het bereik de externe bron overlapt met de vraag of ik de externe verbinding wil verbreken. Als ik dat doe, dan kan ik wel een tabel maken.
Opgelost dus.
De nieuwe methode is wel handiger omdat hij een csv bestand direct importeert, dus geen tussenstappen meer.

Nogmaals dank en gegroet,
 
De oude methode deed dat ook. klik maar eens op alles vernieuwen *voordat* je het bereik omzet naar een tabel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan