• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schema op maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

plongske

Verenigingslid
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
3.054
Kan er mij een iemand helpen om een Excel schema te maken?
Deze gegevens heb ik:
16 deelnemers spelen tegen iedereen 1keer. Deze wedstrijden verlopen gedurende 11 maanden
De wedstrijden moeten verdeeld worden over 2 avonden(vrijdag en zaterdag).
Speler 3 kan enkel op avond 2 (zaterdag wegens ploegwerk) ingepland worden.
Het klassement maken kan ik zelf wel.
Zelf dacht ik aan deze van Wieter, maar heb te weinig kennis van VBA om deze om te vormen
 

Bijlagen

  • Kopie van Willekeurig aantal deelnemers (max=20).xlsm
    75,3 KB · Weergaven: 36
Gebruik geen gevonden bestandjes die niet passen bij de wensen. Verder is de omschrijving wel erg summier.

Begin bij het begin:
- Maak een tabel met een speelschema waarin minimaal de volgende zaken staan. Datum, aantal tafels, fietsen of om welke activiteit het dan ook gaat en alle informatie die nodig is om te kunnen plannen.
- Maak een tabel aan met alle deelnemers met daarin de datums wanneer ze kunnen.

Obv deze tabellen kan je dan weer verder werken.
 
@ Vena bedankt voor de respons.

Ik heb even een opzetje gemaakt. De bedoeling is om de namen uit het blad spelers door loting in het groene gedeelte te krijgen. Waarbij na het seizoen iedereen tegen elkaar heeft gepeeld.

Er is maar1 uitzondering (die van speler 3) die enkel maar op zaterdag kan komen.

Het gaat over een biljartclubje er is maar 1 tafel.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen
 

Bijlagen

  • biljart.xlsx
    10 KB · Weergaven: 24
Het is wel een complexe code geworden door eerst aan de zaterdag wens te voldoen. 2 x bijna dezelfde lus. Helemaal lekker werkt het nog niet. Af en toe worden er maar 236 of 238 van de 240 partijen ingedeeld. Door het klikken op de knop 'indelen' wordt er een nieuw schema gemaakt. Test het maar eens.
 

Bijlagen

  • biljart.xlsb
    20,5 KB · Weergaven: 26
Hoi Plongske.
Allereerst heel mooi wat Harry heeft gemaakt, petje af.
Ik was zelf op zoek gegaan naar een speelschema en heb handmatig ervoor gezorgd dat speler 3 altijd op zaterdag speelt.
Dus kijk maar of je hier misschien ook wat aan hebt.
 

Bijlagen

  • plongskebiljart.xlsm
    27,1 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan