Internet met router werkt niet tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timedinho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
3
Hallo,

Mijn ouders hebben sinds een aantal weken een nieuwe router van Ziggo (dat ding wat iedere klant heeft gekregen).
Als ik op internet zit is er niks aan de hand. Bij een speedcheck heb ik gewoon 17/18 ping.

Echter als ik een game op start krijg ik 500 ping. Dit is niet alleen bij mij, maar bij iedereen die bij mij thuis games speelt.
Een netwerkkabel erin stoppen werkt niet want die geeft precies hetzelfde ping getal. Als ik tijdens mijn game mijn wifi verbinding verbreek en de kabel erin stop krijg ik niet eens verbinding en blijf ik gedisconnect.

Ik had dit probleem vorige week ook al, heb de router uit en aan gezet en dan duurt het zo'n 10 minuten voor ik internet heb. Internet werkt dan ook weer prima, maar als ik mijn game opstart: 500+ ping. Na 3 uur wachten/niet kunnen gamen doet opeens mijn internet het weer normaal en kan ik gamen en is mijn ping 18????

Kom ik dit weekend weer thuis, start een game, weer 500 ping.

Ik heb nooit laggs, heb net een nieuwe laptop en op andere internetverbindingen is er niks aan de hand. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Das een goeie, volgens mij gewoon het normale abonnement, geen extra snel internet ofzo.
Deze heeft 40bm/s geloof ik. Maar betwijfel of het daaraan ligt, de router hiervoor heeft het lange tijd gewoon prima gedaan, nadat hij eerst wat problemen opleverde.

Daarnaast heb ik zelf het standaard abonnement bij kpn en die doet het ook prima.
 
Probeer eens uit te sluiten dat het aan de DNS server ligt. Dit is bij Internet providers niet altijd ideaal. Eerst de beveiliging op dat punt controleren:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/open-dns-resolver

Noteer de huidige adressen en vul die van Google Public DNS in of de DNS die in de commentaren genoemd wordt. Zoals in onderstaand topic bij: Netwerk verbindingen - LAN verbinding - Eigenschappen, alleen is het dan via de Eigenschappen bij het Internet protocol versie 4 (TCP/IPv4):

https://ziggoforum.nl/topics/10991

Je zou zeggen dat er een programma of stuurprogramma een conflict veroorzaakt. Wordt de computer wel altijd volledig opgestart of ontbreken er wel eens pictogrammen in het systeemvakje (rechts op de taakbalk.) Staat daar iets van Realtek, haal dat dan weg bij Programma's in Configuratiescherm en laat Windows zelf binnen enkele minuten het geluid detecteren en installeren. Mits je meer hebt dan gewoon stereo luidsprekers. Weg met de onnodig opstartende zaken. Zij geven vaak de systeembronnen niet terug of zijn anderszins slecht geschreven. Updates kan je beter zelf binnenhalen en indexeer services zijn waardeloos. Je kan zelf zien wat er opstart met AutoRuns van Sysinternals. Deze controle verhoogt ook de veiligheid. Google biedt snel uitsluitsel over wat namen betekenen. Maak daarvan meteen aantekeningen als je deze weg gaat. De Windows logboeken kunnen aanwijzingen bevatten voor slecht lopende processen.

Het is niet helemaal duidelijk of het handelt over één computer of meerdere.
 
Type modem/router?

En met een 40 Mb abbo kun je met 1 man een online game doen maar zodra er iemand meer op gaat zitten vertraagd de boel aanzienlijk en dat het eerst wel kon?

Je kunt door Ziggo de boel laten doormeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan