Error 0x800736fd Norton Ghost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd. Kan instelling van de pc zijn of toeval. PSI doet nogal eens moeilijk, maar werkt bij mij verder goed, wel langzaam. Wat ik mij nog afvroeg of dat een originele installatieschijf is van Norton Ghost met key? Heb je die 3.5.1 nu weer in kunnen schakelen? Heb je de UAC ook uitgeschakeld? Nooit een melding weergeven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb indertijd (ik denk 2009) Ghost 14 besteld en aangekocht langs internet bij Symantec. En heb dus ook de sleutel.

Het is wel de eerste keer dat ik problemen heb met de installatie.
Heb UAC op "nooit melding weergeven", dat bedoelde je toch ?
 
Als je dan alles zo ingesteld hebt 3.5.1 en 4.7.1 en UAC is uitgeschakeld, dan is alles gelijk aan die bij mij van Windows 7. Heb je ook de laatste updates van Windows 7? Verder zou ik dan geen oplossing meer weten.

Ik begrijp niet dat die Nederlandse versie 4.7.1 zo maar kan verdwijnen. Op de screenshot zie ik wel twee maal .Net eindigend op 4?

Bij mij staat ook 4 x Microsoft Sync Framework 2,0 2 x Core Components en 2x Provider Services. en een hele waslijst met
5 x Microsoft Visual C++ 2005
7 x Microsoft Visual C++ 2008
2 x Microsoft Visual C++ 2010
3 x Microsoft Visual C++ 2013
 
Laatst bewerkt:
Gans het weekend blijven zoeken en testen waar mogelijk.
Kan niet begrijpen waarom niemand van helpmij kan vertellen waarom de noodzakelijke net framework 2.0 die ontbreekt niet afzonderlijk kan worden bijgevoegd.

Vandaag, hoe en waarom zie ik in programma's en onderdelen opnieuw:
Net framework 4.7.1 en 4.7.1 (nederlands) en in windows onderdelen in of uitschakelen Net framework 3.5.1
Er wordt ook gemeld dat 3.5.1 ook in de Net workframe 2.0 bevat.
En mogelijk is dat iets dat door mijn software (Ghost) niet erkend wordt.

Mogelijk al gemeld: op mijn desktop (eveneens Windows 7 64 bid) zijn die 3 Netframes terug te vinden.

Kan ik niet net workframe 4.701 7.4.1 (ned) gewoon uitschakelen (verwijderen) en ook net framework ( deze weet ik niet hoe) en de 2.0 installeren ?
Welke problemen kan ik veroorzaken als ik die verwijder ?
 
Kan niet begrijpen waarom niemand van helpmij kan vertellen waarom de noodzakelijke net framework 2.0 die ontbreekt niet afzonderlijk kan worden bijgevoegd.
Omdat dat nergens voor nodig is.
Alles van 2.0 zit in 3.5 SP1.
Als dat je probleem niet verhelpt heeft dat probleem een andere oorzaak.
 
Mijn vraag was: wat problemen in windows veroorzaak ik als die net frameworks verwijder?

Geef eens antwoord waarmee ik gemakkelijker de slaap kan vatten: bvb dat gaat niet meer en dat ook niet...

Hopelijk geven meerdere helpmij seniores en mega's de opzoekingen niet op.
 
Windows zelf gebruikt eigenlijk het .Net framework niet. Het is over het algemeen andere programmatuur die daar gebruik van maakt. Welke gaat protesteren als je .Net hebt verwijderd kom je dan vanzelf achter en kan je het eenvoudig weer installeren.
 
Heb 2.0 ook apart geinstalleerd, de 32 en 64 bit versie omdat sommige progjes die wilde ondanks dat er 3.5 op staat.

Vraag mij alleen af waarom je zo graag trekt aan een dood paard, zijn zar gratis backup tools die gewoon een stuk beter zijn.

Gebruik zelf Aomei in een sheduler modus, geen omkijken naar en altijd een up-to-date backup.
Macrium en Euseus schijnen ook goed te zijn.
 
Om een (oud programma van Norton dat ik zowel in XP, Windows 7 en Windows 10 gebruik) te installeren lijkt het dat Microsoft .Net framework 2.0 nodig.
In mijn Windows 7 64 bit zie ik enkel net framework 4.7.1.
Heb al 2.0 willen installeren maar lukt niet.
Iemand een idee. Heb die software nog onlangs opnieuw geïnstalleerd...zonder problemen...

Het lijkt... Maar dat is nergens op gebaseerd. Je heb nu al zo veel antwoorden gehad maar in de woorden van Lange Pier is het trekken aan een dood paard. En op mijn gevoel af, kloppen er ook zaken niet. Want NG14.0 werkt onder W7 nog wel maar Windows 10 dat betwijfel ik. NG15.0 is eigenlijk voor W7. Verder begrijp ik niet dat als jij exact dezelfde software zoals omschreven hebt als mij waarom NG bij jouw dan niet werkt. Daar geeft Edmoor dus antwoord op. Er is wel een versie van NG14.0 geweest die een bug bevatte en die de error gaf jij aangeeft. Dat probleem is opgelost met een latere versie.
 
Laatst bewerkt:
Heb die 2.0 ook apart geïnstalleerd maar vin die nergens terug, zit waarschijnlijk terug in 3.5.1...

Ik hou vast aan dat paard omdat ik dit al een 10-tal jaren op diverse pc's ( Windows 7 en 10 actueel) gebruik en dit systeem voldoet en ik dit goed ken.

PS Vandaag Redobackup en recovery uitgeprobeerd: te vroeg om te oordelen en begrijp niet hoe een image van "C" naar een andere partitie moet overzetten, maar dat ligt aan mij...

Ik heb jouw vorige lijst ook doorgenomen en ben er nog niet uit welke software ik kan gebruiken met hetzelfde mogelijkheden als Ghost:
wekelijks een image van de C schijf overzetten naar een andere partitie en/of externe schijf.
 
Ik heb Windows 10 op een notebook van Asus en daar heb ik WINDOWS 10 op geInstalleerd en draait zonder problemen.
Hier wel kleine aanpassingen gedaan in het bios (uefi).

Mogelijk betere oplossingen maar zolang geen moeilijkheden...Ghost.

Slaapwel iedereen.
 
Ga eerst eens goed slapen, want je bent er niet goed bij met je hoofd. Dit schreef ik al in het begin: "Overigens heeft Lange Pier gelijk als hij schrijft dat er genoeg back-upprogramma's zijn. EaseUS Todo Back-up is vrijwel identiek aan Norton Ghost." Kinderlijk eenvoudig. En dat is Aomei-Backup ook.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan