HP-scantoepassing kan uw emailprogramma niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Sinds de fall update van windoes 10 heb ik een probleem met scannen en/of kopieren van PDF bestanden naar een emailgeadresseerde.
Wanneer ik met de printerscanner (HP Officejet Pro 8600 Plus)een pdf bestand als bijlage naar een emailadres wil sturen krijg ik de volgende foutmelding:

Bekijk bijlage Fout scan naar email.pdf

Wanneer ik een willekeurig PDF bestand naar een emailgeadresseerde wil kopieren, dan krijg ik geen foutmelding, maar er wordt ook geen mail geopend.
Het zit dus kennelijk niet in de printer/scanner.
Ik heb alle aanwijzingen van HP geprobeerd, maar niets werkt. Waarschijnlijk moet ik het in outlook ergens zoeken.
Wie weet hier raad op??

grts.,,
Henk Sr


PS

Heb outlook 2010
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het meendenken manamana.
Zie resultaat van mijn vorige pogingen achtereenvolgens:

scannen naar email.jpg

bevestiging scan to email.jpg

Bekijk bijlage Fout scan naar email.pdf

Document scannen pdf bestand naar pc gaat prima, maar pdf bestand kopieren naar emailgeadresseerde werkt niet. Da krijg ik weer de foutmelding:"De HP-scantoepassing kan uw e-maiprogramma niet openen en/of kan de scan niet als bijlage toevoegen aan een nieuw e-mailbericht. Controleer de e-mailconfiguratie en probeer het nogmaals."

Ik heb al twee weken van alles geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Volgens mij ligt het niet aan het HP scanprgramma, maar aan een op andere instelling, welke verband houdt met outlook2010. Mailen en mail ontvangen gaat prima.

grts.,

Henk Sr
 
jammer werkt nog niet ondanks de melding:

scannen naar email.jpg

Snap niet waarom het niet werkt terwijl het vroeger wel werkte.

grts.,

Henk sr
 
Wij kijken naar scannen naar email, maar wanneer je op een willekeurig pdf bestand klikt met de rechtertoets en daarna op kopieren naar een e-mai geadresseerde, dan gebeurt er ook niets.
Alleen komt er dan geen foutmelding, maar het resultaat zou moeten zijn dat het emailprogramma wordt geopend. Wat ik ook probeer, het lukt niet. Scannen van een pdf-bestand naar de computer lukt wel.
Ik hou nu even op. Morgen weer eens proberen.-

grts.,

Henk Sr
 
Laatst bewerkt:
Ik kan er ook geen vinger opleggen. Office opnieuw installeren is geen optie. Maar je kunt misschien eens even kijken of je Office kunt herstellen. Kijk ook voor updates.

Print je via de kabel of via de router. Ook daar kan het probleem liggen.

Huiswerk. https://support.hp.com/be-nl/document/c03953916
 
Laatst bewerkt:
Ben blij dat je het nog niet opgeeft.
Ik heb het draadloos en ook met kabel geprobeerd.
Voorheen werkte het draadloos.

Ik ga nu mijn huiswerk doen.

grts


Henk Sr
 
Manamana,
In de link die je stuurde staat onder inleiding de mededeling dat scannen naar email alleen werkt in windows 7.
Is de link misschien uit de tijd van windows 7 of hebben we hier het probleem?
Op mijn pc is windows 7 geupgrade naar windows 10. Toen werkte het scannen naar email wel. Na de update van 28 november (windows 10 fall ) werkte het niet meer.


grts.,

Henk Sr

Bekijk bijlage inleiding.pdf
 
NeevLeofact. Ik was nog aan het zoeken hoe dat moest.
Bedankt voor de tip met de link.

grts.,

Henk sr
 
Stom. Outlook stond nog open. Het gaat nu verder.

grts.,

henk sr
 
Allelua!!
Het heeft gewerkt Manamana en Leofact.
Na het herstellen van office werkt het scan naar email programma.
Ben erg blij da het na twee weken knoeien is gelukt met jullie hulp.
Bedankt voor je geduld Manamana.

gets.,
Henk sr
 
Henk, perfect dat het is gelukt. Top! :thumb: Wellicht tot een volgende keer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan