• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met sorteren - verwijzing naar cel verandert door sortering

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
140
Hallo,

Ik heb een scorelijst gemaakt voor een quiz die ik wil houden (zie bijlage hieronder). Voor elke ronde is een maximaal aantal punten te behalen en er is dus een totaal maximaal aantal punten voor de quiz te behalen. Die heb ik in N2 gezet (optelsom van B2 tot M2). Nu wil ik voor elk team laten zien hoeveel procent ze van het maximale puntenaantal hebben gescoord (zie het als een rapportcijfer). Die staan in kolom O en zijn een resultaat van het totaal aantal punten van dat team gedeeld door het totaal maximaal aantal punten (N2). So far so good. Maar uiteindelijk wil ik een rangorde maken van het hoogst scorende team naar het laagst scorende team. Als ik dat met het filter doe in N3, dan sorteert hij het totaal aantal punten van elk team correct, maar krijg ik vreemde waardes in de kolom met percentages (O). Want dan gaat hij uiteindelijk niet door N2 delen, maar door andere cellen waar geen of een onjuiste waarde staat. Hoe kan ik er voor zorgen dat er altijd wordt gedeeld door de waarde van N2?

Alvast dank voor jullie suggesties.
Bekijk bijlage Scorelijst.xlsx
 
Hi Willem,

Dank voor je supersnelle reactie. Het werkt!!

Ik kan weer verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan