Is MS outlook 2007 een "minder veilige app"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
361
Op mijn desktop haal ik mail voor mijn 2 gmail accounts op via Microsoft Outlook 2007. Sinds kort lukt dat voor 1 van die adressen niet meer: er wordt om het wachtwoord gevraagd en dat wordt niet meer herkend.
Via www.gmail.com werken mijn beide account normaal.
Voor het in Outlook niet meer werkende account heb ik het wachtwoord aangepast en de account opnieuw aangemaakt in Outlook met dezelfde gegevens als voor mijn wel werkende account.
Helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Toen via 'Google-account Help' naar een oplossing gezocht. Ik kwam uit op 'Toestaan dat minder veilige apps toegang tot uw account krijgen'. Dat heb ik ingesteld op JA en nu werkt de gmail account weer via Outlook.

Waarom is Microsoft Outlook voor 1 Gmail account normaal te gebruiken en is voor de andere gmail account nodig dat ik de optie "Toestaan dat minder veilige apps toegang tot uw account krijgen" op JA zet.

Hoe onveilig is dit?

Wat zou een veiliger app zijn?
 
Waarom zou je een mailprogramma van 11 jaar oud nog willen gebruiken? Er is geen ondersteuning voor, en de vrijheid is niet gegarandeerd. Koop een recente Office met Outlook, of installeer Mozilla Thunderbird.
 
Hallo PHP4U

Bedankt voor je snelle reactie.
Het mail programma maakt deel uit van mijn MS Office pakket. Ik zal eens kijken naar een nieuwere versie via mijn werkgever.
Wel raar dat Outlook 2007 met 1 mail Gmail adres geen probleem heeft en met het andere wel.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan