acer aspire v3 771G

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok bedankt voor uw reactie Ik ga het allemaal eens bekijken Ik heb ook nog nodig een bracket : VA70 HDD Bracket Assy
heeft iemand een idee waar ik dit los kan krijgen (met schroefjes M3x3 )
Dit hangt helemaal van mijn financien af Langepier wil mij geen geld lenen
e de waele
 
http://www.acerspareparts.eu/product/28323/Acer-HDD-Bracket/ ( zitten geen schroefjes bij trouwens...)
Alles wat ik tegenkom kost ongeveer hetzelfde als de caddy in bovenstaande link, zelfs gebruikte, 2e hands caddy's.
Persoonlijk zou ik er niet eens aan beginnen want ik neem aan dat je niet gooit of smijt met die laptop en een SSD heeft geen bewegende delen.
Dus zou ik de ruimte tussen de deksel van die HDD-bay en de SSD opvullen met bubbeltjes-folie o.i.d. zoals op de foto's op deze pagina te zien is.
Op die manier bespaar je geld op iets wat toch geen toegevoegde waarde heeft, het gaat er immers om dat de connectoren niet lostrillen.
Dat wordt op deze manier voorkomen..
 
Ja ik had ook al het gedacht als de aansluiting goed zit en waar moet dan de SSD naar toe ??
De laptop staat toch gewoon stil op de tafel En zo als je schrijft de ruimte opvullen mat fome of iets plastick er is spul genoeg
Bedankt voor de tip
e de waele
 
Dit hangt helemaal van mijn financien af Langepier wil mij geen geld lenen
Nooit toegezegd of geweigerd, bij deze geweigerd, neem een krantenwijk of solliciteer voor een vulploeg bij een supermarkt, achter het centraal in A'dam is door handwerk ook wat bij te verdienen.:)

En zo'n SSD kun je met dubbelzijdig foam tape er gewoon inplakken.
Die brackets heb je in linker en rechter uitvoeringen, welke wat is blijft onduidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier
Ik heb de SSD nu besteld als het goed gaat morgen in huis , Laat verder nog horen hoe het allemaal gaat verlopen.
word vervolgd, en bedankt voor uw reactie.
e de waele
 
hallo forum leden
Ik heb nog een vraagje over het klonen van mijn gegevens Als ik de SSD heb gemonteerd in mijn laptop dan heb ik als opslag de gewone C schijf met de systeem bestanden en
een heel klein stukje van mijn eigen data (de rest heb ik voorlopig even opeen ext schijf gezet ) En de SSD opslag
Als alles is gekloond hoe zijn de namen dan van de SSD en de naam van de HDD dan ? Ik neem aan dat de SSD de C krijgt en de HDD ???
Nog een vraagje als alles is gekloond mag ik dan gewoon weer opstarten en de BIOS opstarten om de SSD boven aan te zetten of gaat dit automatisch met migratie van Samsung
Hoe zit het met de snelkoppelingen op mijn buraublad die hebben ook allemaal een Letter wat gebeurd daar mee ??
Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken
e de waele
 
Na klonen de HDD eraf halen, booten met de SSD, doet die het, de boel uitzetten en de harde schijf er weer aanhangen, nu zou de SSD de bootschijf moeten zijn.
Kijken of Windows op de SSD op de C: station staat, zo ja dan werkt het goed.

Pictogrammen met schijfletter op het bureaublad? wat moet je ermee? en paden zijn altijd aan te passen.

Niet? dan in de bios/uefi de juiste bootschijf aangeven.
 
OK Maar de HDD zit in mijn laptop gemonteerd moet ik deze er dan uithalen (Ik heb 2 sata aansluitingen 1 Ik monteer eerst mijn ssd 2 ik ga dan klonen 3 dan de HDD er uithalen ??
dan 4 de bios instellen ?? opstarten of alles werkt 5 en dan de HDD er weer in monteren ?? Of is dit de verkeerde volg orde
Ik heb ook nog even in de bios gekeken daar staat de windows boot manage op de 1e plaats en op de 2e plaats mijn HDD.
die boot manager moet dar zeker blijven staan ??
dan zet ik de SSD op num 2 en mijn HDD op num 3 Is dit allemaal goed zo ??

e de waele
 
Laatst bewerkt:
Hallo forum leden.
Alles is goed gegaan met het migreren Maar ik heb nu het volgende probleem.
Inmijn laptop zitten nu 1 ssd en 1 Hdd als ik de HDD er uithaal werkt hij prima , als ik de HDD terug plaats is hij net zo langzaam als vroeger.
In de BIOS staat de SSD op de 1e plaats maarde HDD is niet meer te zien in de bios .
In de verkenner staat de HDD wel aangegeven
Dus kort samen gevat zonder HDD prima Met HDD fout werkt niet
wat zou er kunnen foutzijn
e de waele
 
Indien een UEFI, en als je een Windows Boot Manager hebt dan is dat zo en dan maakt de volgorde niet uit.

Kijk in schijfbeheer of er idd vanaf de HDD wordt geboot, zo ja, zet de bootpartitie daarop op inactieve als dat wordt toegelaten en reboot

Maak foto's van wat je in de UEFI ziet en screenshots van schijfbeheer en zet die via TinyPics hier neer als bovenstaande niet wil.
 
hierbij de fotos van mijn situatie
Schermopname (9).png

DSC03382.JPGDSC03383.JPGDSC03384.JPGDSC03385.JPGDSC03385.JPG
Zodra ik de HDD aansluit gaat het mis dan is de Laptop weer langzaam en ben ik weer bij af
IK hoop dat je er wat me kunt zien
e de waele
 
Welke opties heb je als bij 1 als je die entert in die foto 6?
Dat de HDD daar niet bijstaat in dat rijtje komt omdat dat dat die Windows Boot Manager is.

En de C: partitie die nu op de HDD staat is niet te deactiveren?

En er was wel geboot v.a. de SSD zonder die HDD eraan?
 
Als je bedoeld bij foto 6 die nummer 1 kan ik alleen verschuiven naar beneden dus
als je bedoeld de mode dan kan ik kiezen tussen UEF of LEGACY BIOS
En de C: partitie die nu op de HDD staat is niet te deactiveren? hoe moet ik dat doen (geen ervering mee )
En er was wel geboot v.a. de SSD zonder die HDD eraan? : als deze er af is start hij snel op en werkt volgens mij goed.
e de waele
 
En die deactivering van de C: als de HDD erin hangt, dat wil niet?

Start anders met de Windows 10 DVD/USBstick en maar daar die partitie inactief dan kan daar niet van worden geboot en kijk of die Windows partitie wel actief staat voor de zekerheid.
 
Ik heb hier geenschijf van liggen maar de DE hdd kan ik er zo uitwippen
Zou het niet beter zijn als ik mij eerst eens beter ga verdiepen in schijf beheer Ik kan nu toch gewoon werken met de SSD als ik de HDD er uit doe
e de waele
 
De F12 Bootmenu -optie staat in de BIOS op "Disabled" L.P..( foto 2 of 3 dacht ik )...
 
zou dit verkeerd kunnen zijn ?? Ik kom vis toch wel in de bios maar dit zou makkelijker zijn
e de waele
PS : Ik ben het weekend weg dus als je geen reactie krijgt weet je waarom,
 
Laatst bewerkt:
Die Bootmenu-optie kun je aanzetten door in de BIOS op "Disabled" te gaan staan en dan op [enter] te drukken, daarna met pijltje of enter de waarde wijzigen naar "enabled".
Daarna F10 Save & exit.
Daarna zou je, na een reboot, via F12 het bootmenu moeten krijgen en kun je het opstart-station selecteren zonder de BIOS0volgorde te veranderen.
 
Hallo forum leden
Het probleem is opgelost wat heb ik gedaan: alle partities verwijderd van de HDD ,daarna geformatteerd. dan terug aangemeld ,een nummer gegeven en weer gevuld met data.
Daarna opgestart zonder problemen
Oorzaak was dat tijdens het clonen alle partities op de HDD zijn gezet. En omdat ik deze zelfde HDD ook weer heb ingebouwd in de zelfde laptop Stonden de partities zowel op de SSD als op de HDD Dat kan dus nooit goed opstarten ( zag ik later op schijfbeheer )
Iedereen heel veel dank voor het meedenken
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan