acer aspire v3 771G

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
Geachte forum leden.
Ik heb een vraagje over het plaatsen van RAM geheugen in mijn laptop Acer aspire V3 771G Bij mijn gegevens geeft speccy het volgende aan
RAM
Memory slots
Total memory slots 4
Used memory slots 2
Free memory slots 2
Memory
Type DDR3
Size 8192 MBytes
Channels # Dual
DRAM Frequency 665.1 MHz
CAS# Latency (CL) 9 clocks
RAS# to CAS# Delay (tRCD) 9 clocks
RAS# Precharge (tRP) 9 clocks
Cycle Time (tRAS) 24 clocks
Command Rate (CR) 1T
Physical Memory
Memory Usage 24 %
Total Physical 7.82 GB
Available Physical 5.91 GB
Total Virtual 9.07 GB
Available Virtual 7.24 GB
SPD
Number Of SPD Modules 2
Slot #1
Slot #2
Ik heb de achterklep even gedemonteerd om te kijken naar de slots Maar ik zie dat er twee zijn gebuikt maar waar zitten dan de andere niet gebruikte slots ??
En zijn er dan toch nog ergens 2 niet gebruikte slots over ik zie ze niet ?
DSC03337.JPGDSC03334.JPG misschien iemand die dit hier kan weten ??
Er zit nu dus 8GB in de laptop kan ik Mijn vraag is kan ik hier nog eens 8 GB ergens inzetten totaal dus 16 GB of mag dit niet voor het moederbord ??
e de waele
 
Ja dat is toch raar dat speccy aan geeft dat er 2 slots worden gebruikt en dat er nog 2 over zijn die niet zijn gebruikt ?? ( is speccy dan zo onbetrouwbaar )
Mijn gedacht was als dat zo is plaats ik er 8GB bij en dan draait hij war sneller maar dat is dus geen waar ??
Of zijn er nog andere mogelijkheden ??
e de waele
 
Speccy zit soms inderdaad verkeerd met het uitlezen van het aantal geheugenslots bij laptops.
Daarbij, als je reeds 8 Gb geheugen aan boord hebt ga je van nogmaals 8 Gb niets merken wat snelheid betreft, het systeem wordt er niet sneller van.
 
OK bestaat er dan geen oplossing voor 2X 8GB in deze slots te monteren/ plaatsen .Of mag dat niet in dit moederbord . ??
Stel dat dit toch zou mogen gaat dat de snelheid toch wel verhogen neem ik aan ??
e de waele
 
Zeker, er kan max. 16 Gb in deze laptop, afhankelijk van model en uitvoering want er zijn uitvoeringen waarbij 8 Gb het maximale is, maar wat is het nut daarvan..?
Zoals eerder opgemerkt, je gaat er geen snelheid mee winnen.
Ook betekent dit dat je beide geheugenmodules die er nu inzitten moet vervangen voor 2x 8Gb...
Dan moet je goed in de QVL-lijst van Acer kijken welke 8 Gb SoDimms er getest en goedgekeurd zijn.
Bij veel laptops is het nl. zo dat je niet zomaar een willekeurige SoDimm kunt plaatsen en verwachten dat het werkt, veel merken zijn vrij kieskeurig wat betreft geheugenondersteuning.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, zonde van het geld voor praktisch geen verbetering en teveel kans op problemen als je niet de SoDimms kunt krijgen die in de QVL-lijst van deze laptop staan.
 
Laatst bewerkt:
Waarom mensen denken dat er met meer geheugen de snelheid van een computer/notebook wordt verhoogd ontgaat mij.
Met meer parkeerplaatsen gaat de auto ook niet sneller.
Dat zal alleen nodig zijn indien er nu naar het wisselbestand wordt geswapt wat bij 8 GB intern alleen bij renderen voor zou kunnen komen.

Oftewel, er wordt niets sneller maar het kan wel minder langzamer worden als er nu moet worden geswapt naar een HDD.

Zit er al een SSD in, dat scheelt wel.
 
Nee nog geen ssd daar ga ik ook eens naar kijken . Dus het geheugen zolaten als het is ?
Ik maak wel eens gebruik van Pinnacle studio 21 voor films te maken en bewerken maar dat is ook niet dagelijks
bedankt iedereen voor de bijdrage aan mijn vraag
e de waele
 
Zou het zo laten en het wisselbestand op de SSD zetten als die is aangeschaft dan als het nodig is bij renderen (dacht dat je met PS 21 ook een cache kon aanmaken) dan zul je er weinig van merken.
 
Hallo Lange Pier
Ik heb eens gekeken naar de Samsung 850 EVO 500GB 2.5 inch.
Dat ziet er wel leuk uit om in mijn laptop in te bouwen hebben jullie enig idee of dit een goede aankoop kan zijn of ervaring ??
heeft er iemand ervaring met het klonen of emigreren van mijn oude schijf naar de ssd
Ik moet wel eerst kijken of ik deze maand niet in het rood sta (misschien kan ik dan wel bij Lange Pier lenen ? )
En anders de volgende maand ik zie wel
e de waele
 
het type dat ik heb is
Acer Aspire V3-771G-73638G50Maii
IK heb de HDD caddy bekeken en is wel interessant Maar ik wil mijn DVD brander behouden Ik brand regelmatig DVDs voor technische informatie en uitleg dus .
ede waele
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf een 850 Evo van 500 Gb, gewoon top deze SSD.
Er zat software bij waarmee je je OS kunt klonen naar de nieuwe SSD maar ik weet niet of dat bij de nieuwe 860-serie ook nog zo is.
Zo niet dan kun je die software bij Samsung downloaden en wel op deze pagina, je hebt dan de Data Migration Software nodig.
 
Ik denk dat de software er wel bij zit maar de kabel voor de gegevens te emigreren zal ik apart moeten bijkopen denk ik
was dat bij u ook zo ??
e de waele
 
Ik heb een desktop-pc, geen laptop.
Je installeert de migratie-software op de HDD en sluit de SSD als 2e schijf aan op je moederbord of je gebruikt een usb-dock of verloop-kabel.
Ik heb een dual usb3 HDD-dock, zo'n ding.
Je start de software en deze kloont de HDD incl. bootsector naar de SSD.
Als dat klaar is wissel je de SSD en HDD om en klaar ben je.

Een sata-kabel wordt niet meegeleverd bij de SSD.
 
Ik ga het van deze week verder uitzoeken Heel veel dank voor uw reactie
e de waele
 
Succes en mocht je nog struikelblokken tegen komen, meldt ze dan hier...:thumb:
 
Hallo forum leden
Ik heb vanavond nog eens de achterklep van mijn laptop losgemaakt .En er blijkt nog een ruimte te zijn waar nog een harde schijf in kan worden gebouwd.
Deze zou ik dan mooi kunnen benutten voor mijn SSD ?? Ik heb de aansluitingen ook nog eens bekeken en deze zijn het zelfde als mijn HDD die er nu in zit.DSC03351.JPGDSC03352.JPGDSC03353.JPG
Alleen weet ik niet welke data ik allemaal van de oude naar de nieuwe moet ???. Moet ik mijn BIOS ook nog omzetten ??
e de waele
 
Die extra HDD-bay is mooi, heb je geen SATA-kabel / verloop of dock nodig :thumb:
Gewoon de SSD daarin zetten, Windows starten, de Samsung software instaloleren en starten en de schijf klonen.
Daarna moet je in de BIOS de opstartvolgorde aanpassen en de SSD als 1e opstart-station instellen, anders heb je geen voordeel van de snelheid van de SSD.

Aangezien een kloon een 1 op 1 kopie is zou ik eerst opruiming houden op je huidige HDD voor ik ging klonen, daarmee voorkom je veel onnodige bestanden op je SSD.
N het klonen, als alles naar behoren werkt, kun je de HDD formatteren zodat je weer een lege schijf hebt voor opslagruimte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan