Msg box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
150
Ik zit met een vraag waar ik niet uit kom, ik zou graag een MSGBOX willen bij Rij Z en AA als de tht datum voor 7 dagen voordat de de datum wordt overschreden met text "let op dit artikel ( evt de naam van het artikel ) gaat met 7 dagen overdatum" , hoe kan ik dit doen of wat is de code hiervoor
Hoor graag of jullie hier een oplossing voor hebben.

Gr Ton
Bekijk bijlage test bestand msgbox.xlsx
 
Z en AA zijn geen rijen maar kolommen. Verder zie ik 4 kolommen waar tht bij staat en is het dus niet duidelijk welke je bedoelt.
Artikelen zijn niet te zien omdat je die in een gekoppeld bestand hebt staan.
 
Eeehh ja Edmoor je hebt gelijk haalde ze even door elkaar, er staan dus datums in ik zal het bestand even goed uploaden
 
Wanneer moet het bericht verschijnen? De code zal er zo ongeveer uitzien.

Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
  For j = 2 To UBound(ar)
    If ar(j, 26) <> "" And ar(j, 26) < Date + 7 Then c00 = c00 & ar(j, 4) & vbLf
    If ar(j, 27) <> "" And ar(j, 27) < Date + 7 Then c00 = c00 & ar(j, 4) & vbLf
  Next j
  If c00 <> "" Then MsgBox c00
End Sub
 
Bij het openen van het tabblad of bij openen van het bestand, maakt dit uit ? dan zou ik zeggen bij het openen van het bestand
 
Ik vind het ook interessant om te weten wat de code If ar(j, 26) <> "" And ar(j, 26) nu precies doet en regelt
 
Wat code doet kan je in de VB editor zien door er met <F8> doorheen te wandelen. Als je wilt dat de code uitgevoerd wordt bij het openen van het bestand dan moet je deze plaatsen in de module van ThisWorkbook onder het Workbook_Open() event.
 
En als je het tabblad opent waar zet je het dan in of bij verversen. Kan je ook de msgbox een naam geven heb het nu onderop staan f c00 <> "" Then MsgBox c00 & " Let op dit gaat over datum "
 
Kan allemaal. Zie het bestandje.
 

Bijlagen

  • test bestand msgbox.xlsb
    32,1 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan