Backup van Outlook 2007 naar outlook 2016: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
778
Het maken van een backup van outlook 2007 lukt maar niet: via "naar een bestand exporteren" loopt Outlook iedere keer vast (reageert niet...).

Nu heb ik ergens op dit forum gelezen dat in C:\users"naam"\appdata\local\microsoft\outlook 2 .pst bestanden staan (deze staan daar dus ook, heb ik gezien)

Kan ik deze .pst-bestanden na het maken van een kopie en installatie van Outlook 2016 weer terugplaatsen in dezelfde map en gebruiken in Outlook 2016? Of werkt het niet zo?

Gr. Rob
 
Laatst bewerkt:
De in de link genoemde stappen heb ik gevolgd. Het probleem is dat Outlook wel met een.pst bestand begint, maar vervolgens vastslaat ( reageert niet) en dus niet verder wil.
 
Maak eerst in Outlook 2016 gewoon je account aan, zodat je de nieuwe mail al binnen kunt halen.
Dan weet je iig zeker dat Outlook al goed werkt.
Vervolgens koppel je de pst uit Outlook 2007 als persoonlijke of archief map aan Outlook 2016.
Gebruik anders de Help F1 toets van Outlook 2016 om je verder te helpen.
Werkt het dan kun je simpel de mappen van de archief map naar het nieuwe account met de nieuwe pst copyen.
NIET verplaatsen, want als het ergens mis gaat moet je een kopie van de oude pst opzoeken (heb je vast..) en weer opnieuw beginnen.

Het probleem is bekend, je kunt er ook meer hier over lezen, heb niet gecheckt of ze exact dezelfde oplossing gebruiken, maar er zijn vaak meer wegen naar Rome...
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1674331
 
@manamana:
De bestanden zijn niet zo groot, archief is 1.2 Gig, de persoonlijke map 1.7 Gig. Zou dus moeten kunnen...maar werkt nog steeds niet...

@route99:
Ik heb de 2007-bestanden (outlook, archief, agenda, contactpersonen)nu gekopieerd naar een externe harde schijf.
De eerste twee zijn gewoon gekopieerd vanuit de map appdata, de laatste twee via Outlook 2007-importeren en exporteren, omdat deze blijkbaar niet altijd meegaan met overzetten.
Ik kan nu dus "gewoon" Outlook 2016 (=Office pakket 2016) installeren? Waar plaats ik vervolgens die 4 bestanden terug?
Ik ben als de dood dat er dingen verdwijnen...

P.S. het gaat om slechts één POP-account:

"Als het goed is neemt Outlook 2016 die POP accounts gewoon over, omdat die in het Outlook profiel zitten. Bij IMAP accounts is dat anders, want Outlook 2007 gebruikt daarvoor ook een pst bestand en Outlook 2016 een ost bestand. Dat zou dus problemen kunnen geven."

Dit heb ik nog ergens op de site van Microsoft gevonden. Als het goed is...
 
Laatst bewerkt:
Als alles goed gaat werkt het vaak automatisch. Als je een eerst een paar extra backups maakt van de 2007-pst-archieven ... dan kun je het zo proberen en niet Outlook de nieuwe pst laten aanmaken maar het bestanden-venster bij het opzetten v/e account leiden naar de plaats waar die 2007-archief pst staat.
Maak daar voor een aparte map aan, bij voorkeur op de D-schijf en niet in de default verborgen Outlook mappen.
Wordt het systeem bij een crash onderuit getrokken is de kans op beschadiging veel groter dan bij een aparte map op een aparte partitie of schijf.

Maak een map aan ,iets als:
D:\Outlook dus een Outlook map op D (of E of...).

Werkt die methode niet maak dan ook die map aan, maar installeer dan ook Outlook 2016 met een werkend account (testen!) ,maar laat Outlook de pst zelf aanmaken.
Die staat dan in de verkeerde, verborgen map en heet dan bijv outlook.pst.
Sluit Outlook nu eerst af en verplaats outlook.pst naar D:\Outlook
Start Outlook weer op.... die begint te protesteren want vindt outlook.pst niet...
Dus help hem een handje en wijs het venster dat open is... naar de Outlook map waar outlook.pst wel staat op D.
Nu werkt de nieuwe installatie op de D-schijf, maar moet je nog het oude pst bestand koppelen.

Gebruik daar voor de werkwijze uit :
http://allinfo.space/2016/10/31/waa...standen-en-hoe-verplaats-ik-ze-ergens-anders/

en zoek vooral de settings op van onderstaan plaatje.
Zou zo je ook de originel nieuw aangemaakte pst kunnen verplaatsen, maar het 1e deel van mijn tips gaat het super snel, je moet toch die outlook.pst
verplaatsen. Je ziet op dat plaatje ook die vreselijk lange naam van de default locatie die Outlook zelf aanmaakt....hoe verzinnen ze zoiets... zal wel een lage kosten IT kwestie zijn om het zo te doen vrees ik.... maar transparant is het niet voor gebruikers.

615x503xopf_2.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.QJfJ3JpkXc.png
 
Het is gelukt!
Ik had eerst de boel gebackupt op een externe harde schijf. Vervolgens Office 2016 geïnstalleerd.
Daarna gecheckt of Outlook 2016 alles had overgenomen tijdens de installatie en dat was gelukkig zo.
Vervolgens Office 2007 volledig verwijderd en gekeken of Outlook 2016 nog steeds compleet was.
Dat was het geval, dus uiteindelijk heb ik de backup niet eens nodig gehad.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je EERST 2016 installeert en controleert, en DAARNA pas 2007 verwijdert. Anders weet ik niet wat er met je Outlook-data gebeurt...
Als je geen Outlook gebruiker bent kun je beter eerst 2007 verwijderen en vervolgens 2016 installeren (deze wijsheid heb ik van de Microsoft-site :D)
 
Office versies zijn op Outlook na compleet naast elkaar te gebruiken, om bepaalde redenen heb ik op het werk 3 versies naast elkaar gehad... nu nog 2 omdat ik eindelijk een keer tijd had om een applicatie om te zetten en te valideren....

Fijn dat O2016 de instellingen van 2007 overneemt.
Maar een ding klopt zeker niet de suggestie erbij... ook al laat je het open:
Ik denk wel dat het belangrijk is dat je EERST 2016 installeert en controleert, en DAARNA pas 2007 verwijdert. Anders weet ik niet wat er met je Outlook-data gebeurt...
Je raakt nooit Outlook data kwijt als je de emails bedoelt.... je hebt minimaal één backup. So.. what's your problem... Imho is er nooit een probleem.
Iedereen krijgt de gegevens van de provider, die print je altijd uit en stop je in een map.... (toch?) of je zorgt voor een veilige online opslag...
Dus daar kan ook niks mis gaan.

Pas op dat je niet onervaren gebruikers de schrik aanjaagt met zulke opmerkingen... zij kunnen dit niet overzien... zoals ik het beschreven heb.
En als zijn O2016 over O2007 zetten dan weten we maar nooit wat ze meer uitspoken, heb al heel veel gezien..., dus dat is voor hen ook geen barantie....

Maar eind goed als goed.... gelukt. :thumb:
 
OK, ik gaf slechtst het advies van MS weer... Volgens die club KUNNEN er MOGELIJK conflicten ontstaan als je verschillende Officeversies naast elkaar hebt draaien. Ze garanderen dan geen 100% werking. Dat hoeft dus niet per se het geval te zijn. Ik heb dat advies gevolgd, omdat ik een zakelijke gebruiker ben en niet op problemen, voor zover die al ontstaan, zit te wachten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan