• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam van vormen (shapes)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Gorter

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
97
Na een mailmerge, staat er wel of niet tekst in een tekstwolk. Die vorm moet dus zichtbaar zijn als ie tekst bevat, anders niet. Lijkt me geen moeilijke code, maar hoe ontdek ik welke naam mijn vormen hebben?
 
De naam van een shape staat linksboven in het naam vak, maar kijk ook eens naar deze:
Code:
Sub LoopThruShapes()
    For Each sh In ActiveSheet.Shapes
         If sh.TextFrame.Characters.Text <> "" Then
            sh.Visible = True
        End If
    Next
End Sub

De naam kan je dan evt. zien met sh.Name
 
Laatst bewerkt:
of:
Code:
For Each sh In ActiveSheet.Shapes
     sh.Visible = sh.texteffect.Text <> ""
    Next
 
Super, maar ik krijg een foutmelding dat er een object vereist is. Heb sh as shape gedeclareerd. De code wordt uitgevoerd in Word... is sheet het probleem?
 
Als het in Word gedaan moet worden, waarom zet je het dan in de Excel sectie?
 
Activesheet wordt Activedocument.

Of het werkt weet ik niet.
 
Hangt van de afbeeldingen af: shapes of inlineshapes.
 
Helaas, ik krijg een foutmelding. Ik denk dat de eigenschap niet op de juiste wijze wordt aangesproken. Iemand nog een idee?
 
Verkeerde sectie, geen voorbeeld documenten, geen antwoord op de vragen nu zeg je een foutmelding te krijgen maar niet waarop, waarin, welke code je hebt gebruikt en wat dan die foutmelding is. Sorry hoor, maar hoe verwacht je dat we er ook nog maar iets zinnigs op kunnen zeggen???
 
Laatst bewerkt:
Dit kan ik nog bedenken.
Code:
Dim sh As Shape
 For Each sh In ActiveDocument.Shapes
  sh.Visible = sh.AlternativeText = ""
 Next sh
 
Dank Harry, maar ook die werkt niet. Overigens ontdek ik dat shape van alles kan betekenen en sommige shapes gewoon afbeeldingen zijn, die geen tekst bevatten maar wel zichtbaar moeten zijn. Moet dus iets anders gaan bedenken, nogmaals dank voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan