• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzen naar vorig werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

beecoin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2018
Berichten
4
Beste Forum,

ik wil graag een kasboek in Excel maken met voor elke dag een werkblad. Ik heb een sjabloonblad gemaakt en wil dit nu kopiëren naar alle 275 andere werkbladen. Het probleem dat ik nu heb, is dat de celverwijzingen niet worden aangepast (zie tekening). De cel D2 verwijst naar een cel in het vorig werkblad. Maar het probleem is, als ik nu dit blad kopieer en plak in de volgende 275 werkbladen, verwijzen deze allen naar blad 1 en niet naar het vorig werkblad. Hoe kan ik de verwijzing laten gelden voor het vorige werkblad. Zodat ik niet al die 275 bladen handmatig moet aanpassen. Ook de cel C9 verwijst naar een cel in het vorig werkblad.
Hartelijk dank voor jullie hulp, Beecoin

werkblad2.jpg
 
Ik zou dat oplossen met een simpele UDF:
Code:
Function VORIGBLAD(cel As String) As Variant
    VORIGBLAD = Sheets((ActiveSheet.Name) - 1).Range(cel)
End Function

Aanroep in het huidige blad:
=VORIGBLAD("D2")

Tip:
Plaats geen plaatjes maar een voorbeeld Excel document.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank Edmoor voor de zeer snelle reactie.
Ik vermoede al dat het oplosbaar is, maar als je niet veel van Excel kent....
Nogmaals dank, toppy :eek::thumb:
 
Oei, probleempje, deze formule werkt niet. Wat doe ik fout? Ik gebruik MS Office XP professional NL, maar dit werkt blijkbaar hiermee niet. Ik heb reeds geprobeerd om VORIGBLAD te vervangen door VORIGWERKBLAD maar geen resultaat.:(
 
Het is ook geen formule maar een UDF. Een zelf gemaakte VBA functie dus.
Zie ook mijn tip in #2.
 
Juist, nu heb ik het, ff hulp van de dochter gekregen en nu werkt het, oef. :eek:

Merciekes, Beecoin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan