Office op extern beeldscherm niet scherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
113
Ik heb net een nieuwe laptop (1920x1080) welke ik aansluit op externe monitor (1680x1050). De meeste programma’s zien er goed uit zoals Mozilla . Echter, Office en met name outlook geeft wat wazige letters en onscherpte. Tijd voor een nieuwe monitor of kan ik wat met instellingen doen? Las ook nog ergens dat Office wat problemen zou hebben met verschil in resoluties of is dat oud bericht?
 
Proberen.

[FONT=&quot]1. Zoek in de Windows zoekbalk op '[/FONT][FONT=&quot]Apparaatbeheer[/FONT][FONT=&quot]' en open het programma.[/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]
2. Klik op de pijltjes naar beneden om de drivers te weergeven. Kies in dit geval de grafische driver onder 'beeldschermadapter'.[/FONT]

[FONT=&quot]3. Rechtsklik op de driver en klik op Eigenschappen.[/FONT]
[FONT=&quot]4. In het tabblad 'Stuurprogramma' klik op 'Vorig stuurprogramma', en klik vervolgens op Ja.[/FONT]

iets met schaling en of DPI instellingen.

https://support.microsoft.com/en-us/help/3025083/windows-scaling-issues-for-high-dpi-devices
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik had de schaling al aangepast. 150 % op laptop en 100% op externe beeldscherm. Dat was het niet dacht ik. Maar, nu ik het artikel gelezen heb zag ik dat het belangrijk was je even af te melden bij Windows om de nieuwe instellingen door te voeren. En ja, dat maakt een heel verschil na opnieuw inloggen! Een stuk beter zo. Fijn. Nu maar even kijken of ik zo kan wennen.
Zou het veel verschil uitmaken denk je met 1920 inch monitor? Ik vind op zich de grootte van de apps nu wel prima (ben ik ook zo gewend). 19 inch wordt alles wel kleiner denk ik of moet je die dan ook op 150% zetten om hetzelfde resultaat als nu te behalen?
 
Dit kan ik er over zeggen.

[FONT=&quot]De basis van een optimale beeldscherminstelling is het kiezen van de juiste resolutie. Elk beeldscherm[/FONT][FONT=&quot] heeft maar één optimale resolutie-instelling. Als je de resolutie niet goed instelt, kan je scherm de beelden wazig tonen. Ga naar [/FONT][FONT=&quot]Start / Instellingen / Systeem / Beeldscherm / Geavanceerde beeldscherminstellingen[/FONT][FONT=&quot]. Bij [/FONT][FONT=&quot]Resolutie[/FONT][FONT=&quot] zie je de huidige instellingen. De instelling die past bij jouw beeldscherm heeft als toevoeging [/FONT][FONT=&quot]Aanbevolen[/FONT][FONT=&quot]. Controleer dit en pas het eventueel aan.[/FONT]

hier nog wat leeswerk Klik
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het leesvoer en meedenken. In ieder geval zijn de instellingen nu beter doorgevoerd na af- en aanmelden bij Windows. Zo maar eens proberen te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan