• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen van groen gemaakte Cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre175

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2018
Berichten
351
Ik wil graag het aantal groen gemaakte cellen tellen met als voorwaarde een Waarde.

In cel W1 wordt een evenement nr gekozen
(in X1 komt normaal de naam van het evenement, nu alleen #### omdat dit bestand 1 werkblad is uit mijn originele bestand)

Nu wil ik graag dat in Cel C4 het aantal groen gekleurde cellen uit de tabel, kolommen L t/ S (act1 t/ m act 8) met de waarde die in Cel W1 is geselecteerd wordt weergegeven.

heb al wel een aantal vragen over het optellen van gekleurde cellen gevonden op deze site maar kom er nog uit uit hoe dit op te lossen.

André

Bekijk bijlage kleur.xlsb
 
Er stond al een UDF in je sheet, maar daar hoort ie niet. Ik heb het aangepast. Zet deze in een module:
Code:
Function GetColorCount(CountRange As Range, CountColor As Range)
    
Dim CountColorValue As Double
Dim totalcount As Double
        
CountColorValue = CountColor.Interior.Color
        
Set rcell = CountRange
    For Each rcell In CountRange
        If rcell.Interior.Color = CountColorValue And rcell = CountColor Then
            totalcount = totalcount + 1
        End If
    Next rcell
    
GetColorCount = totalcount
End Function

en zet dan in C4:

Code:
=GetColorCount(Tbl_Opg_Kind[[act1]:[act8]];W1)
 
Top, gaat bijna goed.
Code in een module gezet.
Formule in C4
en ja, het aantal staat er.

echter kies ik een ander evenement nummer of gebruik het filter, dan krijg ik de melding WAARDE in C4
ga ik in C4 op de formulebalk een enter geven, staat de het juiste resultaat weer in C4


André
 
Met het filteren via het filter gaat er bij mij niets mis. ook als ik een waarde wijzig wordt dit meteen zichtbaar in C4. Wat er gebeurt als je op de knop filteren drukt weet ik niet, want dat werkt bij mij niet.
 
Het gaat idd alleen fout wanneer de macro's Filteren en Filter wissen wordt gebruikt.
Ik heb de macro's er nu bij ingezet.

wanneer in act1/act8 de waarde voorkomt die gekozen is in W1, komt deze waarde in de desbetreffende rij in kolom T te staan.
vervolgens kan er dan gefilterd worden zodat alleen de kinderen zichtbaar worden die zich hebben opgegeven voor het evenement geselecteerd in W1
In C1 komt het aantal opgaves te staan
in C2 het aantal wat mee kan doen
Door de cellen (onder act1...act8) groen in te kleuren betekend dat dat kind ingedeeld wordt.
om dus snel te kunnen zien hoeveel er ingedeeld zijn, willen we dus graag het aantal groene cellen tellen.


André


Bekijk bijlage kleur.xlsb
 
voeg bijv:

Code:
 ActiveSheet.ListObjects("Tbl_Opg_Kind").Range.Dirty

toe aan jouw filtercodes
 
Dat is de oplossing!
supper.... werkt zoals gewenst.

iedereen bedankt voor de medewerking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan