• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster/ planning in excel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rogier1612

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
2
Hi all,

Ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen. Ben Rogier en kom uit Leiden. Ik ben een ontzettende noob met excel en wil daar graag verandering in brengen :)

Ik ben bezig om een werkrooster te maken ter vervanging van een ander rooster. Wat ik graag zou willen is het volgende (heb het conceptrooster als bijlage erbij gedaan);

- Als iemand 8,5 uur werkt dat er automatisch 30 minuten lunchpauze van de totaal gewerkte uren afgehaald wordt (dit geld voor maandag t/m zondag).
- Dat het totaal aantal uren (vaste medewerkers en uitzendkrachten gesplitst) per dag automatisch berekend word en onderaan komt te staan (regel 82 en 83) en op regel 84 de totale uren van die dag.
- Dat het bestand bij 3 verloven op 1 dag automatisch laat zien dat er deze dag geen verlof meer mogelijk is in het rood (op regel 1)
- Aangezien er in verschillende shifts geBekijk bijlage Rooster 2018-2.xlsxwerkt wordt wil ik ook graag zien hoeveel er 's ochtends en overdag werken (tot 18:00 (dagdiensten)) en hoeveel er in de avond werken (vanaf 18:00(avonddiensten). Dit moet dan op regel 84 respectievelijk 85 komen.
-Dat hij direct het aantal zieken berekend op regel 89 op het moment dat we een "Z" in het rooster plaatsen en dit dient dan uiteraard niet als uren mee te tellen.

Ik weet dat het veel is, maar ben er al zolang mee bezig en kom er gewoon totaal niet uit!

Misschien dat er makkelijkere en overzichtelijkere manieren zijn om dit te maken, dan hoor ik jullie feedback uiteraard ook graag !

Wie kan en wil me helpen?

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet precies hoe je van plan bent het in te vullen. Je hebt letters gedefinieerd die naar diensten verwijzen, maar vervolgens zie ik geen ruimte om afwijkende tijden in te vullen... of zijn je diensten allemaal 8,5 uur?

Heb je een voorbeeld van een rooster zoals je hem in zou vullen? Liefst met alle type diensten/verloven/ziektes/enz. een keer voorkomend, zodat we een idee hebben wat we kunnen verwachten aan input. :)
 
@ZiGZaG37, bedankt voor je snelle reactie.

Die verwijzing met kleuren was in eerste instantie het idee. Dit werd echter zo'n rotzooitje (met al die verschillende kleuren in 1 document) dat ik hier vanaf gezien heb.

Werkdagen bestaan niet alleen uit 8,5 uur. Dit kunnen ook werkdagen zijn van bv 5 uur.

Ik hoop dat bijgevoegd document het wat helderder maakt. Bekijk bijlage 318877Bekijk bijlage Rooster 2018.xlsx
 
Ik heb er naar gekeken en adviseer om de starttijd en eindtijd per werknemer in een aparte cel te zetten.
Dan is het eenvoudig om de gewerkte uren te berekenen. En eventueel de lunchpauze er af te halen.
Mijn versie van je rooster:
Bekijk bijlage Rooster 2018 (1).xlsx

Succes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan