• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij het invullen van de aantallen gelijk een prijsberekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valumi

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
8
Hallo,

Ik heb weinig tot geen ervaring met Excel. Wij zouden graag (wat wij denken) een simpele toepassing/formule in onze Excel sheet zien.

In kolom A zie je een dropdown menu waaruit je kunt kiezen. In kolom B & C vul je de aantallen in wat goed is en wat fout is. In kolom D komt dan automatisch het totaal aantal.

Wij zouden graag in kolom F & G gelijk een koppeling willen zien hoeveel pond het aantal goede en het aantal foute kost.

Bijv.

Kolom A = Fifa 17 PS4. Aantal goed is 6. Aantal fout is 9.
1x Fifa 17 PS4 kost 3 pond. Kolom F moet worden: 18 Pond (6x3). Kolom G moet worden 27 Pond (9x3).

Is dat mogelijk voor iemand?

Bijgevoegd het bestand.

Alvast bedankt!

Mvg,

Valumi
 

Bijlagen

  • Aantallen + Prijsberekening.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 38
In F2:
Code:
=B2*3

De rest lijkt me dan duidelijk.
 
Dank u wel voor het zsm reageren!

Dat klopt maar dat is bij het product Fifa 17 PS4 het geval. Maar stel in A2 kies ik een ander product bijv. Skyrim Xbox 360 wat 5 pond per stuk kost. Dan zou F2 30 Pond moeten aangeven (6x5).

Is dat mogelijk?

Mvg,

Valumi
 
Natuurlijk kan dat, maar dan moet je wel ergens de prijs vastleggen waarmee gerekend moet worden want dat is kennelijk variabel en in je eerste bericht had je het alleen over 3 pond.

Bijvoorbeeld zo:
Bekijk bijlage Aantallen + Prijsberekening.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Ik probeerde je excel bestand te openen maar het gaf aan dat het ongeldig was.

Ja bijv, 3,4, & 5 pond ;)

Mvg,

Valumi
 
Hi,

Ja precies zoals dat! Super!

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dat voortaan wijzigen en meerdere producten toevoegen? :)

Mvg,

Valumi
 
De lijst met producten in kolom A is een validatielijst die wijst naar de producten in het tabelletje waar de prijzen in staan.
Als je dat tabelletje gaat uitbreiden moet je dus ook die validatielijst en de gebruikte VERT.ZOEKEN functies daar op aanpassen.
 
Hi,

Dat heb ik gedaan. Zowel de validatielijst als verticaal zoeken. Ik heb het product Quantum of Solace er bijgevoegd en in kolom M6 het bedrag van 9 pond toegevoegd.
In kolom F & G verandert het bedrag helaas niet in x9 pond. Ben ik iets vergeten?

Bijgevoegd het bestand.

Mvg,

Valumi
 
Kennelijk bestand toch niet bijgevoegd ;)
 
Hi,

Excuus! ;)
 

Bijlagen

  • Aantallen + Prijsberekening (1).xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 37
Je hebt het keurig gedaan.
De fout ligt bij mij. De VERT.ZOEKEN functies moeten nog iets worden uitgebreid:
=B2*VERT.ZOEKEN(A2;L3:M6;2;0)
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan