gratis website met eigen paginas uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Berichten
89
Hallo,

vraag, tot vorig jaar had ik bij mijn provider KPN/Planet een gratis homepage voor mijn hobby Genealogie
Met mijn Stamboomprogramma kon ik HTML pagina's genereren die ik dan kon uploaden en samenvoegen met mijn mbv Frontpage gemaakte algemene pagina's, voor mijn Homepage.
Ik ben overgestapt naar Ziggo, en heb hier geen gratis homepage.
Nu zijn er free webpage mogelijkheden zoals Jimdo waar je je eigen webpage kunt maken maar kun je dan ook eigen html pagina uploaden ?
Mijn genealogie programma waar intussen meer dan 10.000 families in staan maakt voor elke familie een aparte HTML-page, indexen en timeline, fotoalbum etc., dat zijn dus meer dan 10.000 pagina's om te uploaden, (qua grootte weliswaar klein)
Zijn er gratis website aanbieders waar dit mogelijk is ?

bedankt
 
Laatst bewerkt:
De vraag is of het wel rendabel is om 10.000 HTML-pagina's te onderhouden. Ik vraag me af of je er niet beter aan doet om een groot deel van dit proces te automatiseren, door een CMS te gebruiken.

Verder is betaalde hosting met een domeinnaam ook echt niet duur meer. En in de aanbieders in daar een reuze aan keuze.
 
Laatst bewerkt:
@PHP4U
In de genealogie is het meestal de genealogische software die de benodigde pagina's aanmaakt. Die hoef je dan alleen nog maar massaal te ftp-en.
 
Dat kan ook. Hoewel het niet echt toekomstbestendig is in mijn ogen. Maar dan is een webhostingpakket alsnog echt niet duur.
 
Jimdo is dan wel gratis maar je krijgt maar 500 MB ruimte en 2 GB bandbreedte.

Met mijn website in mijn handtekening zit ik bij Versio. Ik heb daar 1500 MB en 20 GB bandbreedte.
Ik betaal daar 12 euro per jaar voor.
Dat is dus pi-nuts.

De hosting heeft niet echt lekkere service, maar daarom is het wel te doen als je er wel wat van af weet.
Ze hebben alleen een ticket systeem, dus je kan ze niet bellen of zo.

Bij gratis hostings heb je denk ik helemaal geen service, maar dat weet ik niet zeker.
Dus weeg af wat je belangrijk vind voor je website en voor jezelf.
 
Net als php4u en femke98 vind ik een hosting provider veel flexibeler en het hoeft niet duur te zijn. Een eigen domeinnaam is ook mooier dan een subdomein van een gratis provider. Afhankelijk van de linkjes in je pagina's kan je alles 1 op 1 met ftp overzetten.
 
Betaalde hosting + domeinnaam is echt niet duur. Ik betaal bij Vimexx voor 12 maanden voor een start pakket en een domein €7,91. Een extra domein kostte met btw en transactiekosten €1,38 voor 12 maanden. Toen wilde ik weer een domein. Maar je mag bij Vimexx maximaal 2 domeinnamen tegen supergoedkoop tarief van bruto €0,89 per domein nemen. Daarom heb ik het derde domein bij STRATO voor €0,60 netto genomen (ja 60 cent inclusief alle kosten, is actie!). Ik ben dus in totaal voor hosting en 3 domeinen nog geen tientje per jaar kwijt! Een persoonlijke website of kleine blog moet kunnen, ik heb 2 GB diskspace en 25 GB dataverkeer per maand.

Bovenstaande voorbeeld even ter illustratie voor de TS, dat hosting echt niet duur hoeft te zijn. Alleen het geldt voor grote websites die veel dataverkeer hebben en webshops even anders, daar moet men kwalitatieve webhosting nemen, meestal geen shared hosting maar een VPS, cloud hosting of een dedicated server. Dat kost dan wel weer veel geld, soms tientallen euro's per maand. Maar dat geldt niet voor een homepage.

Let er even wel op dat de privacyregelgeving (en dat is sinds het arrest Bodil Linqvist in volgens mij 2001 al zo) ook voor kleine homepages geldt, dus overal waar persoonsgegevens worden gebruikt (verwerken noemen wij privacyjuristen dat en verwerken begint al heel snel bij een kopie paspoort bijvoorbeeld).
 
en verwerken begint al heel snel bij een kopie paspoort
Haha, TS heeft het over mijn hobby Genealogie, niet over paspoorten verzamelen. Maar ik snap wat je bedoelt, bij Genealogie kan je in persoonlijke gegevens terecht komen van (overleden?) verwantschappen. Heeft er wel eens een stamboom voor de rechter gestaan?
 
@bron, persoonsgegevens van overledenen zijn in principe geen persoonsgegevens maar wel als die de nabestaanden in hun persoonlijke levenssfeer raken. De TS verwerkt geen gevoelige of bijzondere persoonsgegevens, en de risico's zijn ook niet zo hoog als hij verwantschap heeft van de gegevens van de stambomen die hij gebruikt. Maar de gegevens van de in leven zijnde personen in de stamboon zijn wel degelijk persoonsgegevens. Ik sta ook in een stamboon volgens mij over gegevens van blanke Surinamers (Boeroes) dus levende mensen staan er soms wel in.
 
Iemand (verre neef van mijn vader geloof ik) in onze familie heeft een stamboom gemaakt met Myheritage https://www.myheritage.nl/
Daar staan uiteraard levende personen in maar ook overleden personen. Dat is nu eenmaal met een stamboom. ;)

Mijn tante (zus van mijn vader) heeft ooit een boekwerk gemaakt, dat vind ik veel mooier!

Verder kan je op die website je eigen inlog hebben en je eigen stamboom voorzien van foto's en meer. Ik heb ook een inlog, maar doe er niets (meer) mee. Ik geloof ook niet dat er verder iemand er wat mee doet, behalve die het dus gemaakt heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan