Eigengemaakt tabblad in lint onzichtbaar maken in andere toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

HulpCharlie

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
41
Beste

Het meni-item "Invoegtoepassingen" op het lint (menu in oudere versie) wil ik niet meer gebruiken, deze heb ik onzichtbaar gemaakt.
Daarom heb ik het volgende gedaan:

Het is me gelukt in een bestaand lint een eigen tabblad te maken met eigen groepen en eigen opdrachtknoppen.
Wanneer ik echter een totaal andere applicatie in access opstart staat dit eigengemaakt tabblad ook op het lint.
Dit is niet de bedoeling.

Ik heb op het forum gezocht naar een oplossing gezocht, maar niet gevonden.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de 'eigen tabbladen' ALLEEN in die welbepaalde applicatie te zien zijn?

Met dank

Charlie

Nota: Als iemand me eenvoudig kan uitleggen hoe ik een EIGEN lint kan maken, altijd welkom
 
Ik doe dat nooit, en ben dat eerlijk gezegd ook niet van plan, want ik zie de noodzaak er niet van in mijn systemen. Dus als je een voorbeeldje kunt posten waar we mee kunnen stoeien, leer ik ook weer eens wat, en kunnen we naar een oplossing kijken! :)
 
Aan Octa Fish en anderen

In bijlage een applicatie gemaakt vanop nul in access.
Ik heb hierin geen formulieren, rapporten, ... gemaakt. Alleen een tabel die automatisch werd aangemaakt van DB.

In het lint zie je het tabblad 'VCE Menu'
Dit is een eigen gemaakt tabblad met eigen groepen en eigen opdrachtknoppen en gemaakt in een ANDERE apllicatie.

Via de keuze 'Bestand' - 'Opties' - 'Lint aanpassen' kan ik in de rechter kolom deze eigengemaakt tabblad 'VCE Menu (aangepast)' op non-actief zetten door kruisje af te vinken.

MAAR wanneer ik dan de applicatie waarin de VCE Menu wel gebruikt moet worden, staat deze ook op non-actief.
Wanneer ik deze dan terug actief maak via de keuze 'Bestand' - 'Opties' - 'Lint aanpassen' is ook terug actief in de andere applicatie.

Hoe kan ik er voor zorgen dat alleen in de applicatie waar de VCE Menu nodig is actief is en niet in de andere applicaties



Charlie
 

Bijlagen

  • TestLint.zip
    17,7 KB · Weergaven: 35
Ik zie geen lint in je db. Kan dus ook niks testen.
 
OctaFish

In bijlage heb ik enkele 'printscreens' gezet zodat je kan zien hoe mijn applicatie eruit ziet bij opstarten.

Als dit bij jou anders is, zal het waarschijnlijk aan de instellingen van mijn "access" zijn

Alvast bedankt

Charlie
 

Bijlagen

  • PrintScreen.pdf
    42,3 KB · Weergaven: 32
Dat klopt; ik vermoed dat jouw eigen lint in de Access applicatie is gezet, bij de standaard instellingen dus. En dat betekent dat het lint altijd werkt, of nooit (als je het uit zet). Omdat het lint niet in deze specifieke database zit, kun je hem ook niet meesturen. Had hij wélk in de database gezeten, dan had je de vraag trouwens niet gesteld, want dat was nou toch precies het probleem?
 
OctaFish

Je redenering is juist.

Maar waar (NIET bij standaardinstellingen zoals nu) plaats ik dan mijn lint zodat deze alleen beschikbaar is voor die bepaalde applicatie.

Alvast bedankt

Charlie
 
In een aparte tabel in je database. Maar hoe heb je hem dan nu gemaakt?
 
Hello

In de vorige versie van access maakte ik gebruik van een menu waaronder een aantal knoppen zaten om formulieren te openen zoals Klant, Factuur, Credit, FactuurNr, …

Nu werkt dit menu niet meer daarom heb ik een aangepast Hoofdtabblad ‘VCE Menu’ aangemaakt.
Hieronder twee groepen “Fiches” en “Onderhoud”
In deze twee groepen zijn er tabbladen aangemaakt ‘Klant’, ‘Factuur’, en ‘Credit’ onder “Fiches”
en ‘FactuurNr’, ‘CreditNr’ en ‘Gegevens’ onder “Onderhoud”

Deze knoppen openen een formulier via een macro. waardoor ik gegevens dan invoeren.

Ik maak dus geen gebruik van een tabel.
Ik maak geen gebruik van een schakelbord.

Zie nieuw bijgevoegd bestand "PrintScreen B" voor overzicht

Charlie
 

Bijlagen

  • PrintScreen B.pdf
    41,7 KB · Weergaven: 34
In de vorige versie van access maakte ik gebruik van een menu waaronder een aantal knoppen zaten om formulieren te openen zoals Klant, Factuur, Credit, FactuurNr, … Nu werkt dit menu niet meer daarom heb ik een aangepast Hoofdtabblad ‘VCE Menu’ aangemaakt.
Je blijft me verbazen.... Het is toch helemaal niet moeilijk om een nieuw startformulier te maken waarop alle formulieren staan? En ik heb zelf nog nooit bij de hand gehad dat een startformulier in een nieuwere versie niet meer werkte; in mijn startformulieren staan knoppen die niks anders doen dan een formulier openen. Die code is naar mijn weten in geen 600 jaar door Microsoft veranderd :).
 
OctaFish

Ik zal je raad opvolgen en het via die weg doen.
Je hoort me bij gelegenheid nog wel.

Hiermee kan ik verder en zal ik later dit item sluiten.

In elk geval zeer hartelijk bedankt voor je suggesties (en geduld).

Groeten

Charlie
 
Er zijn wel een paar plekken waar je code kan ophalen die je nodig hebt in die tabel. Hier bijvoorbeeld. En hier kan je een pdfje downloaden. Die laatste link (document) vind ik wat handiger nog als de eerste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan