• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen vanuit een filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjoustra

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2014
Berichten
34
Goedendag,

is het mogelijk om op te tellen vanuit een kolom waar een filter op staat? Ik wil graag weten hoeveel keer iets terecht of onterecht is. ik heb al heel wat onderwerpen bekeken op het forum, maar ik kan het helaas niet vinden. dus als jullie een goede zoekterm voor mij hebben zou het ook al heel mooi zijn :)

Alvast bedankt!

Peter

Bekijk bijlage Helpmij forum 21-2-18.xlsx
 
Wat moeten we met een afdruk van je Excel applicatie in een Excel bestand.

Kijk eens naar de functie 'Subtotaal".
 
ik kreeg het originele bestand niet gekopieerd naar de website ivm beveiliging :-( Daarom een screenshotje, mijn excuses.
Mijn probleem is (en dat kun je niet zien op de screenshot) dat in 1 vakje/cel gekozen kan worden tussen "terecht' en 'onterecht'. Maakt dat wat uit met de hierboven aangedragen formules (subtotaal en aantal.als) bij alles wat ik doe krijg ik '0' als antwoord namelijk
 
Haal de beveiliging er sowieso af.

Als het bestand te groot is sla je het op als binair bestand, dan lukt het vaak wel.
 
Maakt dat wat uit met de hierboven aangedragen formules (subtotaal en aantal.als) bij alles wat ik doe krijg ik '0' als antwoord namelijk
Ja als je de formules niet goed invoert.
Heb zelf even een voorbeeld bestandje aangemaakt.
Met AANTAL.ALS hoef je zelfs niet te filteren. Zie gele cel.
 

Bijlagen

  • Voorzet Pjoustra.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan