conversie website naar WordPress

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik merk dat er veel verschil is in tarieven die gevraagd worden bij het omzetten van een bestaande website naar WordPress.
Vooralsnog gaat het om het 1:1 overzetten, zonder nieuwe toevoegingen als SEO.
Wat is hiervoor een redelijk tarief?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik denk dat een tarief moeilijk uit te drukken is zonder dat je het aantal pagina's niet noemt, en vanaf wat voor systeem het over gezet dient te worden.
Misschien zijn er wel kant en klare migratie-scripts voor die het meeste werk al kunnen.
 
Wil je mij een berichtje sturen?
 
Ik denk dat een tarief moeilijk uit te drukken is zonder dat je het aantal pagina's niet noemt, en vanaf wat voor systeem het over gezet dient te worden.
Misschien zijn er wel kant en klare migratie-scripts voor die het meeste werk al kunnen.

Migratie is vanaf Negeso, een systeem waar ik vorig jaar voor het eerst van hoorde.
Het gaat om ca. 30 HTML-pagina en enkele afbeeldingen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Guido, wil je de vraag anders even naar mij mailen?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind niet dat je dit via mail moet oplossen. Wij willen hier ook van leren.

Als de TS meer info geeft wat hij precies wilt, wat hij nu heeft en zo voort, kunnen we best wel wat vertellen.
Nu weten we eigenlijk nog niets.

Overzetten naar WP met wat enkele plaatjes, is makkelijk zelf te doen. Ook ik kan je best helpen (met tips of meer) maar vraag niet of je mij via mail wil benaderen. ;)
 
Ik vind niet dat je dit via mail moet oplossen. Wij willen hier ook van leren.
Blijkbaar wil Bron helpen, maar wil hij een dienst leveren, in plaats van vrijwillige hulp geven.
En ik kan het best snappen: Een conversie-script is geen sinecure die je eventjes programmeert en deelt. Plus dat Guido ook aangeeft er geld voor neer te leggen. En ook zie ik dat Negeso geen open-source webapplicatie is.

Dus ik snap het volkomen dat er nu via mail wordt overlegd. Ik zou het niet anders kunnen bedenken.
(Guido had ook hulp van Negeso kunnen vragen).

Ikzelf zou een kleine site gewoon 1:1 met de hand overzetten. Dat heb ik ooit eens gedaan toen ik voor een organisatie vanaf Snappages migreerde naar Wordpress.
Je kan meteen je content herzien en eventuele de bezem halen door bepaalde pagina's.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel er alleen maar mee dat de oplossing of tips hier best gegeven mogen worden.
Dat hij daarna voor geld de boel wil laten doen, vind ik best logisch.
Maar zet niet neer, wil je de vraag even naar mij mailen?

Ik ben het met je eens dat een kleine site gewoon 1:1 met de hand overgezet kan worden. Dat heb ik namelijk al meerdere malen bij de hand gehad voor anderen.
Van MijnDomein sitebuilder naar Wordpress, wat een ellende die Mijndomein sitebuilder. Ik raad niemand dat aan!!

Overigens WP bij MijnDomijn nemen is ook niet helemaal mijn ding; ze werken niet met DirectAdmin en inloggen via ftp gaat maar zo zo.
 
Hoi php4u en femke98. Jullie beiden hebben gelijk. Het is een forum om vragen met oplossingen te delen, maar het is ook HelpMij, gezien vanuit de topic starter. Op dit forum ben ik best actief en ik geef meestal een stukje code als antwoord waarmee iemand verder kan. Een keer hiervan afwijken lijkt mij geen probleem als het gaat om een website in een situatie die op het forum minder goed is te beantwoorden.
 
Ik merk dat er veel verschil is in tarieven die gevraagd worden bij het omzetten van een bestaande website naar WordPress.
Vooralsnog gaat het om het 1:1 overzetten, zonder nieuwe toevoegingen als SEO.
Wat is hiervoor een redelijk tarief?
...
wat is de reden (upgrade php?)
Wordpress IS NIET VEILIG (zie exploits)Ik blijf op mijn sites nog altijd pogingen tot inbraak als zijnde wordpress .

Dus omzetten hoe wat en hoeveel .
Kan je aan de database of niet .
Mijn robot kan dit vrij snel doen leest ongeveer 20.000 per uur zeker inc verwerking.
Het is base op een interne zoekrobot maar hij ontleed html en plaatst tekst in database via REGEX.
Is het overwegend tekst .Producten? data? Boekhouding?
Je moet toch de layout maken welke cms je ook kiest is het drupal,blackboard,joomla
Blijf ver weg van angularjs de meeste js die op sites worden aangebracht moet je zien als een ziekte (het kost geld en veel geld om het operationeel te houden).
Weet dat bij upgrade er veel code offline zal gaan zie php.net deprecation php7

Het is tof al eens te zien welke site het zou zijn.

de prijs mommenteel is
een basis site: wie ben ik ,wat doe ik ,hoe kan je mij bereiken is 1000eur
een shop met producten is al snel 10 000 euro
een shop met boekhouding is al snel 100 000 euro of meer.
een site voor grote bedrijven met alles erop en eraan. snel 500 000 euro
voor elk wat wils en de prijzen zijn afhankelijk van de tijd die nodig is om te bouwen.
Er zijn er die het zwart doen of via buitenlandse constructie met vertalingsproblemen (afblijven er zal altijd wel een goede tussen zitten maar meestal niet degelijk genoeg.)
 
Laatst bewerkt:
wat is de reden (upgrade php?)
Wordpress IS NIET VEILIG (zie exploits)Ik blijf op mijn sites nog altijd pogingen tot inbraak als zijnde wordpress .
Behulpzaamheid is ver te zoeken? Als je geen foute plugins of themes hebt zit je met Wordpress best veilig.

Stel je liever wat behulpzaam op i.p.v. te bashen op Wordpress.
 
Laatst bewerkt:
@php4u
Ik ben het met je eens, veel tekst, weinig toegevoegde waarde.

@kenikavanbis
RE: Ik blijf op mijn sites nog altijd pogingen tot inbraak als zijnde wordpress
Ter vergelijking: In absolute getallen wordt in een Mercedes vaker ingebroken dan in een Tesla, gewoon omdat er meer Mercedes'en rondrijden. Maar is daarom een Mercedes een slechte en inbraakgevoelige auto?
 
Ik blijf op mijn sites nog altijd pogingen tot inbraak als zijnde wordpress

Ik heb diverse website onder WP en goede beveiliging dmv de plugin iThemes Security.
Sommige websites bestaan al sinds 2009 en heb nog nooit een inbraak gehad. Wel meldingen, maar die worden dus door de beveiliging gestopt.
Daar is beveiliging voor ;) Deze plugin ervaar ik als een van de beste.

De prijzen die kenikavanbis geef zijn absurd en niet waar. Dus waar hij/zij deze onzin vandaan haalt, weet ik niet.
Verder verteld kenikavanbis niets wat van waarde kan zijn voor deze topic.

Of te wel, voor de TS is het geen toegevoegde waarde.
 
@femke98 kort (off-topic) vraagje waarom iThemes Security ipv MalCare of Wordfence? Thanks.
 
Omdat ik deze toch de meest handigste en betere vind.
Op een website heb ik trouwens Wordfence, die zit anders in elkaar. Ik heb hem nog niet zo lang, dus dat is even afwachten.

Wat wel een nadeel is (althans als je dat een nadeel vind), na een update van iThemes kan je de logboeken niet meer verwijderen.
Iedereen klaagt daarover. Je kan wel zo instellen dat je de logboeken 2 dagen bewaard, al het nieuwe gaat er dan overheen.
Zo beperk je de grootte van de logboeken.

Daarom heb ik dus op een van de websites Wordfence gezet, gewoon om te kijken hoe dat werkt.
 
@guidovanh om wat voor een site gaat het eigenlijk?
Pas een Joomla site met 40K artikelen omgezet naar WP. Was wel wat werk achteraf (code in pagina's die WP niet kent) maar is zeker mogelijk.

En als de vraag opgelost is, zet je hem dan op opgelost? :)
 
Het converteren / migreren van een oude site naar WordPress

Het gaat om ca. 30 HTML-pagina en enkele afbeeldingen
Gewoon handmatig regelen dit. Bron per pagina kopiëren > plakken > klaar. Niet moeilijk doen, is alleen maar tijdverspilling. Daarna de pagina's nog even langslopen als (dubbele) controle. Vergeet echter niet om de URL's van de oude website, stuk voor stuk te 301 redirecten naar de URL's van de nieuwe site. Anders gaat het goed mis met de vindbaarheid (SEO). Met 301 redirects laat je de zoekmachine kortgezegd weten dat pagina A een nieuwe locatie heeft gekregen (is verhuisd).

Voor het aanmaken van 301 redirects, bestaan er goede WordPress plugins, zoals 'redirection', waarmee de klus sneller geklaard kan worden. Wil je daar meer uitleg over?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan