• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als code in VO

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ritchy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2018
Berichten
23
hallo,

ik heb een formule gemaakt. dit werkt. echter wil ik dit graag in de VO zetten. dit krijg ik niet voor elkaar.

in het voorbeeld de als formule, wie kan mij helpen dit in VO te zetten?

groet Ritchy
 
Welkom hier.

Allereerst, vervang de formules in kolom D eens door:
Code:
D2: =VERT.ZOEKEN(C2;Waarden!$A$2:$B$6;2;0)

Dan: wat moet de VO doen? Graag een toelichting.
 
Volledig mee eens met AlexCel. Zoek gewoon de waarde op met verticaal zoeken.
Wat je wenst in de VO is voor mij ook een raadsel, de glazen bol is kapot.
In een VO heb je zelden een als functie nodig.
De VO kleurt enkel maar bij 1 voorwaarde (namelijk waar). Als je 2 kleuren wenst moet je 2 voorwaarden maken
 
goedemorgen,

ik begrijp jullie vraagtekens. de reden dat ik dit in VO wil zetten is omdat ik niet wil dat de waarde of formule gewijzigd kan worden. uiteraard kun je de cel beveiligen maar VO is wat dat betreft zekerder.

maar als er andere suggesties zijn dan hoor ik het graag.

groet Ritchy.
 
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar, VO = voorwaardelijk opmaak. Je kan hiermee een cel op basis van regels een KLEURTJE geven, geen waarde... Je kunt een sheet wel beveiligen zoals je zelf ook al voorstelt. Ik snap niet zo goed waarom je denkt dat dit niet voldoet.

Zie bijlage voor voorbeeld van beveiligde cellen (wachtwoord voor bewerken = Ritchy).
 

Bijlagen

  • calc v1 (AC).xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 26
ritchy,

bedankt voor jullie input. ik ga met er mee aan de slag. zal VO loslaten. dus VO is alleen maar voor opmaak geschikt.
wil gewoon voorkomen dat men de waarden aanpast in bepaalde cellen.

nogmaals dank,

groet Ritchy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan