• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

workshop indelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2348

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Berichten
370
Best allemaal,

Wie kan mij helpen. Het volgende wil ik graag voor elkaar krijgen. We hebben een x aantal mensen (in het voorbeeld 60) die ingedeeld zullen worden voor 3 workshops. In het gele gedeelte staat hoe ik het graag zou willen. De samenstelling van de groep is hierdoor niet steeds hetzelfde.

Bij 60 deelnemers hebben we er 20 die met workshop 1 2 of 3 beginnen en daarna na de volgende workshop gaan. volgorde cijfers kolom F, G, H.
Is het mogelijk om in kolom F random het aantal deelnemers gedeeld door het aantal workshops (in het voorbeeld 3) te vullen met 20 * 1 en 20 * 2 en 20 * 3. Dit herhalen voor kolom G en H waarbij er geen dubbele cijfers mogen voorkomen.

Ik heb iets geprobeerd met aselect() maar ik weet niet of ik dit kan maximaliseren.

Het mag ook in VBA (heeft voorkeur)

Groet Geer
 

Bijlagen

  • 123 verdelen.xlsm
    13,6 KB · Weergaven: 41
Hier een mogelijkheid met 2 hulp kolommen

1e tabblad vast aantal deelnemers
2e tabblad flexibel aantal deelnemers
 

Bijlagen

  • 123 verdelen flexibel.xlsm
    25 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan Willem.

Ik heb het gebruikt voor een Vba versie.
 

Bijlagen

  • Rank.xlsb
    17 KB · Weergaven: 36
Goede morgen mannen,

Allereerst beide hartelijk dank voor de creatie oplossing. Alle twee doen ze wat ik heb gevraagd.
Nu het volgende.
Het indelen gebeurd bij beide formulieren op de zgn. methode;

123
231
312

deze cijfers kan je op 6 verschillende manieren wegschrijven

123
132
213
231
312
321

Is het mogelijk om dit volgens deze methode in te delen. Heb al zelf het een en ander geprobeerd maar zonder resultaat.

mvG Geer
 
Dat wordt dan herhaaldelijk zo weggeschreven.
 

Bijlagen

  • herhaaldelijk.xlsb
    15,5 KB · Weergaven: 43
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan