windows 10 ( google chrome)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vrits

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Berichten
117
Besturingssysteem
WINDOWS 10
Office versie
Prof. plus 2021
Als ik windows afsluit terwijl bijvoorbeeld outlook en een excel-map niet zijn afgesloten (wel opgeslagen) dan opent het systeem bij een volgende opstart automatisch de bewuste excel-map en outlook in plaats van de door mij gewenste google-pagina. Hoe kan ik dat wijzigingen? Bij voorbaat dank.
 
Waarom zou er een Google pagina moeten openen in plaats van Outlook en Excel als het die applicaties waren die open stonden?
 
windows 10

edmoor

dank voor de reactie.

Tot voor kort sloot Windows bij afsluiten ook openstaande programma's bijvoorbeeld excel en outlook af.
Als ik dan later weer opstartte , moest ik zelf google chrome weer opstarten waarna de
de door mij opgegeven zoekpagina www.google.nl verscheen.
Dat is een situatie die ik graag terug zou willen hebben.
( outlook en excel werden dus toen niet automatisch opgestart)
 
Hoe ik het begrijp dat is dat er niets vanzelf moet opstarten. Omdat toch Chrome wordt gebruikt zijn de Office programma's niet nodig in de volgende sessie.

Office gebruikt opstart versnellers, deze werden vroeger in de programmagroep Opstarten gezet. Misschien kan u het beste even in de Windows 10 equivalent kijken of daar Office op de achtergrond gestart wordt. U kan er dan natuurlijk ook het pad naar de browser plaatsen. Op de pagina van de link hieronder wordt het uitgelegd.

https://arjanlobbezoo.nl/windows-10-waar-is-opstarten-map-in-start-menu-gebleven
 
Laatst bewerkt:
Op het Microsoft forum blijkt er een verandering te zijn aangebracht in de herfst ontwikkelaars-update. De mogelijkheid dat vensters opnieuw geopend worden bij herstart werd uitgebreid van update situatie naar iedere herstart. Dit om, net zoals bij MAC computers, de gebruiker beter te herinneren aan waar die mee bezig was.

Heb je bepaalde andere updates binnengehaald, dan is het mogelijk om deze "nieuwe" functie uit te schakelen. Lees hiervoor het volgende tekstgedeelte en vooral het door mij onderstreepte en vet gedrukte, dat van het Microsoft forum komt:

Updated (2/20/18)

There is a change with the Fall Creator’s Update where applications that have registered via RegisterApplicationRestart will re-open after a shutdown or reboot.

What changed? The advanced Windows Update feature which restores running applications after an update has been extended to regular shutdowns and restarts initiated through power options available on the Start Menu and various other locations. This is to create a seamless experience wherein, if you have to reboot your PC, you can pick back up from where you left off and resume being productive.

We've heard the feedback that some of you would like to have a switch for turning on and off this feature, and have now added the ability to do this.

Once you have installed the January 31st update (KB4058258 (OS Build 16299.214)), you will be able to turn off this feature by going to Settings > Accounts > Sign-in options > Scroll down to Privacy > Toggle off Use my sign-in info to automatically finish setting up my device after an update or restart.

Note: The feature is not available on PCs that are managed by enterprises nor on home PCs that are sync’d to enterprise (work, school, etc.) email.
 
Windows 10 afsluiten

Alfred 2 dank voor je uitgebreide reactie en de oplossing. Het blijkt inderdaad een nieuwe feature te zijn van W.
Ik ben aan de hand van je antwoord ook gaan zoeken op internet en kwam
daar deze oplossing tegen :
ga naar bureaublad : windows-toets + M
cursor op het bureaublad klik: alt + F4
schermpje verschijnt : alles afsluiten (o.i.d) klik ok.
Bij mij werkt het ( vooralsnog......ik weet niet of een update dit weer wijzigt).
 
Opnieuw opgestart en......de door mij gevonden en vermelde oplossing werkt toch niet.
Ik ga de oplossing van Alfred 2 uit proberen.
 
Alfred 2

vergeten je feed back te geven.
je aangegeven oplossing werkt !
Hartelijk dank
 
Goed te horen, er was inmiddels alweer een vraag over. Groet. Alfred 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan