• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddeld aantal dagen betaling facturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen179

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2018
Berichten
4
Beste forumleden,

Ik wil graag het gemiddeld aantal dagen tussen factuurdatum en betaaldatum berekenen met een formule voor verschillende klantnamen.

De gegevens die ik heb zijn: Klantnaam, factuurnummer, factuurdatum, betaaldatum. Met een Excel formule wil ik voor de verschillende klanten het gemiddeld aantal dagen berekenen van betaling.

Mijn opzet was: =gemiddelde.als(kolom klantnaam;klantnaam;(betaaldatum - factuurdatum). Hiermee lukte het helaas niet, het laatste deel van de formule moet via een tussenstap worden berekend (verschil in dagen).

Mijn vraag is nu: hoe zorg ik dat ik die tussen berekening (verschil in dagen) in één formule zet, zodat ik hem kan toepassen op verschillende klantnamen (criteria).

Alvast bedankt!
 
Zie in de link hieronder: een voorbeeldbestand zal het de helpers een stuk makkelijker maken.
 
Poging zonder voorbeeldbestand :confused:
een shot in the dark maar hopelijk kom ik in de buurt
Code:
=AFRONDEN((SOM(kolom betaaldatum)-SOM(kolom factuurdatum))/AANTAL(kolom betaaldatum);1)
 
Poging zonder voorbeeldbestand :confused:
een shot in the dark maar hopelijk kom ik in de buurt
Code:
=AFRONDEN((SOM(kolom betaaldatum)-SOM(kolom factuurdatum))/AANTAL(kolom betaaldatum);1)

Bedankt voor je reactie, hiermee kan ik inderdaad het gemiddelde berekenen, echter wil ik graag zo'n formule combineren met een "als" functie, zodat ik gemiddelden krijg van een specifieke klantnaam.
 
Deze voor C15 en dan naar beneden trekken
PHP:
SOMPRODUCT(($B$3:$B$9=B15)*($E$3:$E$9-$D$3:$D$9))/AANTAL.ALS($B$3:$B$9;B15)
 
Laatst bewerkt:
Deze voor C15 en dan naar beneden trekken
PHP:
SOMPRODUCT(($B$3:$B$9=B15)*($E$3:$E$9-$D$3:$D$9))/AANTAL.ALS($B$3:$B$9;B15)

Bedankt SjonR! Hiermee kan ik vooruit :). Heel erg bedankt voor de snelle reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan