Meerdere records uit tabel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteveD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2018
Berichten
3
hallo,

Ik ben bezig met het maken van een magazijnbeheer programma in access maar ik zoek een manier waarop dat ik alle goederen die ik scan die het magazijn verlaten automatisch worden verwijderd uit de tabel met goederen in het magazijn.

is dit mogelijk?

alvast bedankt
 
Ja, maar waar loop je vast? Wat je beschrijft is een proces, geen specifiek probleem.

Scannen koppelen aan access?
Verminderen van een element in access met "1" met een query ?
Implementatie logica ?

En dan ga ik er al vanuit dat het gescande een primary key is de database in de juiste tabel.
 
ewel even kort uitleggen wat ik zou willen

Ik zou graag via een "formulier met meerdere items" alle goederen willen scannen die het magazijn verlaten wanneer deze worden opgevraagd door een klant. Dan zou ik graag een knop willen in dit formulier die maakt dat alle gegevens met overeenkomende identificatienummer van in dit formulier worden verwijderd uit de tabel waar alle data is opgeslagen over welke goederen in het magazijn atm aanwezig zijn. zondanig dat goederen die het magazijn verlaten hebben niet meer kunnen worden teruggevonden in de data wanneer men iets opzoekt of wel degelijk in het magazijn staat. Voor de bewerking achter deze knop zal er waarschijnlijk een programmeerformule of procedure moeten gebeuren maar ik weet niet de welke.

hopelijk heb je hiermee al wat meer info
 
Het is nog steeds vaag, en ik zal wel niet de enige zijn die dat vindt. Waar ik mij het meest over verbaas is deze zin:
Dan zou ik graag een knop willen in dit formulier die maakt dat alle gegevens met overeenkomende identificatienummer van in dit formulier worden verwijderd uit de tabel waar alle data is opgeslagen over welke goederen in het magazijn atm aanwezig zijn. zondanig dat goederen die het magazijn verlaten hebben niet meer kunnen worden teruggevonden in de data wanneer men iets opzoekt of wel degelijk in het magazijn staat.

Scannen is een handige techniek om gegevens over te nemen, maar in essentie doet een scanner niet veel anders dan gegevens inkloppen die je uitleest. Dus als je een artikel scant, kun je de uitgelezen gegevens in een veld (of meerdere, afhankelijk van de techniek) terugzien. Met een scanner voer je verder geen acties uit. Is maar goed ook, want als je hetzelfde artikel twee keer scant, om wat voor reden dan ook (denk menselijke fout) dan zit je met de gebakken peren. Maar je wilt records verwijderen?

Dat is erg ongebruikelijk in een database, want daarmee vernietig je dus met één klap je historie. Steld dat je een artikel dat je hebt gescand zoals je vraagt hebt verwijderd, en iemand vergeet dat vervolgens in de juiste auto te zetten. Klant krijgt niks, en jij krijgt een telefoontje waar het pakketje blijft. Kijk je vervolgens in de database, is er niks meer te vinden..... Noch wie het gedaan heeft, noch wanneer. Erg slechte aanpak, lijkt mij!
Ik zou transacties en mutaties etc. dus nooit weggooien, maar hooguit een andere status geven, zodat je te allen tijde kunt zien wat er met een bepaald artikel aan de hand is, en waar het zich bevindt in het proces. Maar weggooien? Never.
 
ik zou ook nooit de gegevens willen wegsmijten maar de goederen die weggaan zouden dan in een nieuwe tabel worden opgeslagen zodanig dat ik kan zien wanneer welke goederen het magazijn hebben verlaten. Dus als de gegevens worden gescand en opgeslagen in de ene tabel waar alle geleverde goederen staan moeten die zelfde gegevens uit de andere tabel worden verwijdert. Dus op die manier verlies je geen data.

Maar ik vind maar niet hoe ik moet maken als de gegevens in de ene tabel staan ze in de andere moeten worden verwijderd of niet meer worden weergegeven.
 
Ik snap niks van deze constructie en zou hem zelf nooit zo maken of bedenken, maar het kan natuurlijk wel. En wel op de manier die je beschrijft, dus ik denk dat je onze hulp verder niet nodig hebt :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan