• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zin laten stoppen op einde pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirky94

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Berichten
19
Wanneer ik een zin typ loopt deze door buiten de rechter marge van de pagina, waarna de zin op een naastgelegen werkblad doorloopt.
Is het mogelijk dat deze zin automatisch stopt bij de marge en begint in een nieuwe rij?
 
Excel is een rekenblad, geen tekstverwerker.
Leg dus eens uit wat je precies bedoelt.
 
Dat snap ik helemaal, maar vandaar mijn vraag omdat ik het niet zo gevonden kreeg.
Ik zal het even nader toelichten.
Voor mijn bedrijf moet ik facturen weg sturen.
Ik heb een kolom met Beschrijving ( hier zet ik de gewerkte datum en de werkzaamheden die zijn gedaan). In de kolom daarnaast komt prijs/eenheid en in de laatste kolom de totaal prijs.
De kolom beschrijving is enkele cellen breed. Ik heb de kolommen zo verdeeld dat ze in de breedte op 1 pagina passen.
Echter is een beschrijving wel eens breder dan het aantal cellen van de kolom. Als ik dan doortyp komt de tekst in de kolom van prijs/eenheid te staan.
Daarom is mijn vraag of ik kan instellen dat wanneer ik aan het eind van de kolom kom met de zin de zin automatisch doorgaat op een nieuwe regel.
 
Het lijkt alleen maar in een andere cel te komen maar blijft toch echt in dezelfde cel.
Voor een beter antwoord plaats je een voorbeeld document waarin je probleem ermee zichtbaar is.
Ik denk dat het inderdaad neerkomt op wat VenA zei.
 
Ik snap dat het in de zelfde cel blijft maar dat ik niet wat ik bedoel, ik zal even een voorbeeld plaatsen
 
Facturen weg sturen? Deurwaarders en anders gelovigen wil ik nog wel eens wegsturen.

Gebruik geen samengevoegde cellen.
 
Mooi plaatje, maar we zitten hier in de Excel sectie.
Selecteer die cel eens en klik dan in het menu op Terugloop.
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je ? dit is een screenshot van excel? of wil je het bestand hebben zodat je er in kan werken?
 
Lijkt mij niet nodig. Je kan gewoon de aangedragen suggesties toepassen.
 
Met een voorbeeld wordt een Excel document bedoeld, niet een plaatje.
 
dit zou kunnen werken. mag ik vragen wat je precies gedaan hebt? ik kan er namelijk niks in aanpassen
 
Het is een ActiveX tekstbox.
 
Wat de bedoeling is van de samengevoegde cellen in B2 t/m E6 ontgaat mij. Komt hier een logo te staan?

Type een beetje lange tekst in B21 en zie wat er gebeurt.
 

Bijlagen

  • Factuur voorbeeld.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 64
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan