• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combox change event probleem en dubbel vormen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
Ik heb een werkboek waarin een kalder staat.
Wat wil ik doen een rechthoek of 3 hoek tekenen op de gekozen datum of datums.
dit doe ik via de combox waar verschillende verlofcodes staan. Deze kan ik niet wijzigen komen zo uit ons computersysteem.
Het teken en werkt goed al.
Maar ik controleer ook of de gebruik één dag of meerdere dagen selecteert en of de selectie een dag in het weekend bevat dus zaterdag zondag. Of buiten de kalender valt.
Selecteert hij bv de vrijdag en de zaterdag en maakt dan een keuze van type verlof. Zover geen probleem.
Krijgt een melding een andere melding als hij buiten de kalender een selectie maakt.

Na de foutmelding maakt de gebruiker de juiste selectie maar de code word niet meer uitgevoerd daar een combox enkel werkt on het change event.
Dus maak ik de combox leeg na de fout melding. Met onderstaande code
het werkt niet zolas ik zou denken het moet werken.
Dus de eerste if gaat na of het bereik goed is en er een verlofcode is geslecteerd.
Dan maak ik het leeg dan zou ik vermoeden dat hij die exit sub zou doen. Wat niet het geval is door dat ik het invoervak leeg maakt is dat een change voor de combox. Dus code terug van in het begin.
Dan de 2de x nu met leeg doet hij de elseif. loopt over de exit sub maar stopt niet gaat naar de eerste if en doet daar de exit sub en stopt. RAAR WAAROM IS DAT
Wat zou een beter methode zijn.
Code:
' 
If RngIntersect.Address <> RngVerlofBereik.Address And cmboVerlofCodes.Value <> "" Then
    MsgBox "De gemaakte selectie loopt door in het weekend ", vbExclamation
    cmboVerlofCodes.Value = "" ' dit of clear direkt terug naar begin code.
    Exit Sub
ElseIf RngIntersect Is Nothing And cmboVerlofCodes.Value = "" Then '
    Exit Sub
End If

Hoe voorkomen dat in de weekdagen meerdere verlofcodes op 1 dag kunnen gekozen worden.
Dus wil hij 1 dag en kiest bv kd = kreditdag. En heeft zich gemist van code . Dan kan hij nu zonder problemen een ander code er boven leggen. Dus 2 code op één dag kan niet !
zelfde als hij nadien de hele week selecteert.

Er zit nu al een stukje code voor in maar niet te vrede over

MVG Glenn
 

Bijlagen

  • Kalendernmbs.xlsx
    211,7 KB · Weergaven: 40
Zonder het hele verhaal gelezen te hebben. Wat is de vraag?
 
Dat de gebruiker na het krijgen van de melding buiten de kalender of selectie valt in het weekend.
Programma op juiste manier stopt en hij terug vlot kan selectern ook al kiest hij de zelfde code uit de combox.

beperken van meerdere code op zelfde datum
 
Maak er eens een vraag van. Een .xlsx bevat geen code dus dat helpt ook niet echt.
 
sorry voor het bestand zonder code
 

Bijlagen

  • KalenderACODLaatsteversie21.xlsm
    106,4 KB · Weergaven: 47
Beste Rikja,

Het staat een lid van Helpmij.nl vrij om op een andere site dezelfde vraag te stellen, een dubbelpost mag niet als het binnen hetzelfde forum is.
Ik ben het met je eens dat een vraagsteller dit beter kan vermelden zodat de hulp beter kan maar dat willen we niet verplichten.

Fijne dag verder,
Rick van Lieshout
 
Laatst bewerkt:
dubbelposten,

Hallo Rick,

je zal het met mij eens zijn dat dit fenomeen voor de Excel-helpers (in het bijzonder) erg vervelend en frustrerend is.

En er is wel iets aan te doen.
De forumregels kunnen aangepast worden, waardoor iemand die een dubbelpost wil plaatsen, gevraagd wordt om dit in zijn eerste post te melden, met een link naar het topic in het andere forum.

Dit is al het geval op verschillende sites, bijvoorbeeld op Oplossing.be en MrExcel.
Op andere sites wordt het sterk ontraden, op nog andere sites (PCHelp) wordt er gewoon niet meer gereageerd in betreffend topic indien blijkt dat er sprake is van dubbelposten.

Het hangt dus enkel af van de bereidheid van de site-beheerders om dergelijke uitwassen te stoppen.

Dank u.

Rikja
 
Beste Rikja,

Ik heb de vorige keer ervoor gezorgd dat in de announcement die bovenin staat een regel opgenomen is om dat te vragen, daar mag je van mij ook prima naar verwijzen: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5.
Het staat daar op het moment bovenin onder het kopje "Forums".

m.v.g,
Rick van Lieshout
 
@rikja
Zeg eens welke fouten?
En moest ik weten hoe ik ze zou kunnen verbeteren deed ik het.
En maak zelden gebruiken van exel
Ken de basis en iets meer maar gebruik het zeker niet dagelijks. Eerder zelden.
Heb het voor mijn job niet nodig
 
Hallo glda19,

@rikja
Zeg eens welke fouten?
En moest ik weten hoe ik ze zou kunnen verbeteren deed ik het.
Het feit dat je zelfs een "Compileerfout: Een variable is niet gedefinieerd" niet ziet of weet hoe dit te herstellen, wat toch wel heel eenvoudig is, toont voor mij aan dat deze code niet van jou zelf is, en dat je niet weet wat ze doet, of veronderstelt wordt te doen.
En maak zelden gebruiken van exel
Ken de basis en iets meer maar gebruik het zeker niet dagelijks. Eerder zelden.
Het is Excel, niet exel, en hoe kom je dan aan de kennis om complexe VBA-code te schrijven als je enkel de basis kent, zoals je zelf schrijft?

Heb het voor mijn job niet nodig
??? Waar slaat dit op, aub.....:rolleyes:

Groeten,

Rikja

PS: je fout in de VBA-code: je hebt sSchape gebruikt maar niet gedefinieerd in je code, wel sSahpe
 
Heb te veel versies staan zal niet werkende versie geweest zijn.
Maar dit helpt mij nog niet verder
Hoe beletten meerdere symbolen op 1 tekstvak te leggen.
En om nog even terug te komen op Julie kritiek. Ken jij volledig de dikke van das me van buiten. En post op een andere forum is een ander forum heeft niks met dit te maken.
Als je een bepaald produkt elders goed koper vind dannog waar je info hebt gevraagd dan weet ik zeker dat je daar koopt . Is net het zelfde.
En ja de code is 100% zelf gemaakt. Of moet ik telkens het wiel op nieuw uitvinden dacht het niet. En ik hou mij niet bezig met een andere te controleren wat hij of zei doet op interner. Jammer dat het super forum worksheets.no niet meer bestaat. Daar nooit zo opmerking gehad.
Of zijn jullie allemaal programmeurs die een dikke nek gekregen hebben.
Ken meer van pc dan je denk.
 
Ik zal nooit iemand afbreken. Maar hem of haar helpen. Zo leren ze iets. En ja heb lange tijd terug avondschool vb.net gevolgd. En deel zelfstudie. Maar programmeer niet veel. Dus vergeet je veel. Een andere persoon die eigen softwarebureau heeft bevestigde mij dat je er dagelijkse moet met bezig zijn. Anders vergeet je heft snel.

Maar zou graag nog een tip krijgen over het probleem kunnen nog uren zo door gaan maar dat levert niks op
 
Hoe plaats jij jouw berichten hier? Via een smatrphone of via google translate? Het is voor mij onbegrijpelijk. Als je een verkeerd bestand geplaatst hebt, plaats dan even het goede bestand. Geef in dit bestand ook aan wat nu de bedoeling is. Werk het even uit met wat je verwacht als CmboVerLofCodes_Change wordt uitgevoerd. Het is nu een breiwerk van bij elkaar gesprokkelde code waar geen voor- of achterkant aanzit.
 
reazgeer niet meer op steeds negatieve comentaar ben het beu. Niks beter te doe dan dat blijf dan weg. Maat snapt er duidelijker veel meer van dan jullie sorry of zitten jullie hier enkel om negatieve commentaar te geven
 
Lezen kan je blijkbaar ook niet. Ga het maar lekker met je maat doen. Zet je de vraag nog wel even op opgelost? Of als je het met je maat gedaan hebt, plaats je dan even de oplossing?
 
denk je dat ik na zo reacties hier nog de oplossing ga posten vergeet het maar. Voor niks gaat de zon op
 
ga mij niet steeds blijven verdedigen ben het kots beu snappen zo commentaar brengt ons nergens
 
Ben je vergeten je medicatie vandaag in te nemen ?
 
Zo te zien komt hier geen goed einde meer aan, ik ga er een slotje op doen voordat de boel verder uit de hand loopt.

@allen, relax, het is weekend ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan