• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro knoppen heel groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

DucoM

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2018
Berichten
18
Goedemorgen,

De vorige keer ben ik hier al heel goed geholpen met het instellen van mijn macro's. Bedankt nog hiervoor!
Alleen heb ik nu het probleem dat de knoppen van mijn macro's groot oplichten wanneer ik deze wil gebruiken? Dit is gekomen nadat ik over ben gegaan op excel 2016.

Ook heb ik een nieuwe vraag. Bij hetzelfde bestand wil ik graag dat er automatisch een nieuwe blanco regel wordt toegevoegd met de juiste opmaak. Ik heb dit in het bestand bovenin als voorbeeld geplaatst.
Wie kan mij hiermee helpen?

Bekijk bijlage calculatieplanning week 8 (test).xlsb
 
heb je al geprobeerd de eigenschappen Height en Width van de knoppen aan te passen?
 
Ja top dit heeft gewerkt! En het automatisch invoeren van een nieuwe regel?
 
Waar moet die regel komen (rij 20?) en ook niet onbelangrijk.... wanneer moet die regel er komen?
 
Regel 20 en 21 worden gebruikt als blanco regel. Deze regels wil ik steeds leeg hebben zodat nieuwe projecten vanaf boven kunnen worden ingevoerd en de regels onder 21, 2 plekken naar beneden schuiven.
Kan dit door een macro toe te voegen 'nieuw project' waardoor er automatisch 2 nieuwe blanco regels tevoorschijn komen?
 
zo?

Code:
Sub test()
Rows("20:21").Copy
Rows("22:23").Insert
Rows("22:23").ClearContents
End Sub
 
Ja dit werkt. Welke code moet ik gebruiken als ik regel 20 en 21 wil verwijderen. Behalve wanneer deze regels niet leeg zijn?
 
zo?

Code:
If Application.CountA(Rows("20:21")) = 0 Then Rows("20:21").Delete xlShiftUp
 
Voor je eerste vraag lijkt dit me voldoende:

Code:
Sub M_snb()
   Rows("21:22").Insert
End Sub
 
Allemaal heel erg bedankt voor de snelle hulp! Alles werkt en heb er weer van geleerd :thumb:. Mag op slot
 
"op slot" kan alleen een moderator, maar jij kan de vraag (rechtsboven de vraag) zelf op opgelost zetten!
 
Hebben ze die optie er uit gehaald?

Ik heb hier ooit een vraag van mij op 'gesloten' gezet, zodat er na de juiste oplossing geen vreemde suggesties meer kwamen waar ik niet op zat te wachten.
Zoals deze van mij nu; maar excuus daarvoor.
 
:d

ik ben wellicht iets te stellig geweest met mijn antwoord dat het niet zou kunnen, maar ik kan geen optie vinden hoe een TS het zou moeten doen? Hoe heb jij dat toen gedaan?

Ik zie dat snb laatst een vraag op slot heeft laten zetten, dus ik vermoed toch echt dat die optie niet (meer) aan TS is voorbehouden.
 
Laatst bewerkt:
@Sjo

Ik denk dat hij toen nog keurig netjes zijn contributie betaalde :)
 
Volgens mij heeft @snb gelijk, Groningers beginnen op Zeeuwen te lijken. ;)
 
Geintje; ik ben nooit lid geweest.

Laten de vragenstellers vanaf hun tweede of derde vraag maar betalend lid worden.
Zonder helpers geen oplossingen, geen forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan