BSOD en verlies netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Wij hebben een netwerk waarin 3 computers op zijn aangesloten middels UTP-kabel op een server.
1 van deze computers heeft last van 2 problemen. Ik weet niet of deze problemen met elkaar samenhangen, maar heb ze toch maar even samengezet. Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Probleem 1) Hij verliest met enige regelmaat "zomaar" en zonder aankondiging de netwerkverbinding met de server. Niets op de server is dan bereikbaar. Na opnieuw opstarten van de PC werkt de netwerkverbinding weer. Er zit geen enkele periodieke regelmaat in het verliezen van de netwerkverbinding.

Probleem 2) Ook komt het voor dat de PC uitvalt met een BSOD. Dit gebeurd zover ik kan zien niet tegelijk met het verlies van de netwerkverbinding. Wel krijgen we na opnieuw starten (na de BSOD) de volgende tekst te zien in een pop-up:
Code:
Probleemhandtekening:
  Gebeurtenisnaam van probleem:     BlueScreen
  Versie van besturingssysteem:         6.1.7601.2.1.0.256.48
  Landinstelling-id:                               1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
  BCCode:                                               f4
  BCP1:                                                   0000000000000003
  BCP2:                                                   FFFFFA800D936B10
  BCP3:                                                   FFFFFA800D936DF0
  BCP4:                                                   FFFFF8000337E600
  OS Version:                                          6_1_7601
  Service Pack:                                       1_0
  Product:                                               256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
  C:\Windows\Minidump\022218-17347-01.dmp
  C:\Users\wil\AppData\Local\Temp\WER-25225-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
  C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
 
Kijk, ik ben al een stap verder met behulp van Bluescreenview (tip uit de link die jij gaf). Zie bijlagen.
Bekijk bijlage 123.txtBekijk bijlage 456.txt

Ik zie dat "veroorzaakt door stuurprogramma:" aangeeft dat het "ntoskrnl.exe" is dat het probleem veroorzaakt.
"ntoskrnl.exe (short for Windows NT operating system kernel), also known as kernel image, provides the kernel and executive layers of the Windows NT kernel space, and is responsible for various system services such as hardware virtualization, process and memory management, thus making it a fundamental part of the system. It contains the cache manager, the executive, the kernel, the security reference monitor, the memory manager, and the scheduler."

Wat zijn de volgende stappen die ik moet ondernemen? Google geeft wel wat resultaten uit andere fora, maar ik ben wat huiverig om die te volgen gezien toch iedere situatie weer anders is.

Daarbij de vraag of deze BSOD ook voor het verlies van de netwerkverbinding kan zorgen?
 
Laatst bewerkt:
Dat is duidelijk. Dank je wel!

Met betrekking tot het verliezen van de netwerkverbinding op diezelfde pc:
Dat is vanochtend weer gebeurd. Ik zie in de systeemlogboeken vaak dezelfde meldingen terug.
In de bijlagen een aantal meldingen die gebeurd voorkwamen nét toen de verbinding vanochtend verloren was.

Kan iemand hier iets mee? Ik zelf niet namelijk.
 

Bijlagen

  • Logboeknaam.pdf
    169,4 KB · Weergaven: 290
Op verzoek heropend.
 
De betreffende pc heeft nog steeds hetzelfde probleem: hij verliest plotseling en onregelmatig de verbinding met de netwerkmappen terwijl andere pcÂ’s hier nooit last van hebben.

Bij het benaderen van de netwerkmappen geeft hij dan de foutmelding: “Het systeem heeft een poging tot inbreuk op de beveiliging gedetecteerd. Controleer of u een verbinding kunt maken met de server die uw account heeft geverifieerd”.

Er is geen patroon te ontdekken. Opnieuw opstarten van de pc verhelpt het probleem.

Op internet lees ik dat dit met een of andere update te maken zou hebben, maar ik kom er niet helemaal uit wat ik dan als oplossing zou moeten toepassen. Zie het volgende artikel: https://support.microsoft.com/nl-nl...for-windows-authentication-methods-august-9-2


Is dit iets wat kan bijdragen aan een oplossing?
Ik hoor graag of iemand er iets mee kan!
 

Dan neem ik aan dat je bedoeld "Windows 7 verliest zijn ondersteuning door Microsoft, dus is het beter Windows 10 te gaan gebruiken". Snap ik. De lease is in orde, netwerkkabel uittrekken en opnieuw insteken helpt niet. Handmatig de server benaderen middels "\\servernaam" toont wel het inlogscherm, maar na invoeren van de gegevens komt er weer een andere foutmelding terwijl de inloggegevens juist zijn. Het blijft een vreemd verhaal. In de logboeken is niets vreemds terug te vinden behalve de melding in bijlagen die regelmatig terugkomt.

Google zoeken helpt ook niet heel veel meer dan hierboven omschreven.

Het enige dat helpt: de pc opnieuw opstarten en alles werkt weer voor een x-tijd.

Wie brengt licht in deze duistere zaak?

IMG_0760.JPG
 
Meestal krijgen pc’s automatisch een IP adres toegewezen door de DHCP server van de router. DHCP betekent Dynamic Host Configuration Protocol. De DHCP server kijkt welke IP adressen vrij zijn en kent het eerstvolgende IP adres dat vrij is toe aan een computer die verbinding met het thuisnetwerk wil maken. Het eerste IP adres in het thuisnetwerk is van je router zelf. Meestal is dit 192.168.1.1, soms ook wel 192.168.0.1 of 192.168.2.1.
Als je het IP adres van jouw router intikt in de internet browser, kom je in het configuratie menu van de router. Ook geeft de DHCP server de DNS adressen door aan de computers in het netwerk.
DHCP is dus erg handig: Je hoeft zelf niets in te stellen. Een nadeel van DHCP is het feit dat jouw IP adres iedere keer anders is wanneer u de pc opnieuw aanzet. Dat is bij jou het geval denk ik.
 
Wat is het merk en type voeding in die PC en wat zijn de specs?
Zet de weblink van Speccy hier eens neer van die PC.
 
Meestal krijgen pc’s automatisch een IP adres toegewezen door de DHCP server van de router. DHCP betekent Dynamic Host Configuration Protocol. De DHCP server kijkt welke IP adressen vrij zijn en kent het eerstvolgende IP adres dat vrij is toe aan een computer die verbinding met het thuisnetwerk wil maken. Het eerste IP adres in het thuisnetwerk is van je router zelf. Meestal is dit 192.168.1.1, soms ook wel 192.168.0.1 of 192.168.2.1.
Als je het IP adres van jouw router intikt in de internet browser, kom je in het configuratie menu van de router. Ook geeft de DHCP server de DNS adressen door aan de computers in het netwerk.
DHCP is dus erg handig: Je hoeft zelf niets in te stellen. Een nadeel van DHCP is het feit dat jouw IP adres iedere keer anders is wanneer u de pc opnieuw aanzet. Dat is bij jou het geval denk ik.

Aha, thanks voor de uitleg! Zou het geven van een vast IP-adres het probleem oplossen dan?


Wat is het merk en type voeding in die PC en wat zijn de specs?
Zet de weblink van Speccy hier eens neer van die PC.

Merk en type voeding: Cooler Master A12025-12CB-3EN-F1.
Speccy.txt file in bijlagen. Weblinkje lukte niet ("error connecting to publishing server").
 
Laatst bewerkt:
Haal die Speccy link weer weg, je key is te lezen wat niet gebeurt bij de gevraagde weblink, soms doet die het niet.

Nummer is van een ventilator en niet van de voeding.

Drivers zijn up-to-date? die werken wel of niet maar toch.
https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1010535/
 
Laatst bewerkt:
Haal die Speccy link weer weg, je key is te lezen wat niet gebeurt bij de gevraagde weblink, soms doet die het niet.

Nummer is van een ventilator en niet van de voeding.

Drivers zijn up-to-date? die werken wel of niet maar toch.
https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1010535/

Ow, ik zie het. Sorry. Voeding kom ik niet bij en heb ik dus ook geen verdere info over.

Drivers zijn up to date.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan