simkaart wordt niet gezien of pakt de sim-code niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
Mijn dochter heeft een smartphone LG. Hij is 8mnd in gebruik en sinds een week doet zich - steeds vaker - het volgende probleem voor. Bij het opstarten wordt de simkaart niet gezien (melding: geen simkaart). Soms helpt (een paar keer) opnieuw opstarten en soms helpt de simkaart eruit en weer er in doen. Als de simkaart wel wordt gezien, reageert die niet soms niet op het intoetsen van de sim-code. Je kunt dan onbeperkt de code blijven intoetsen (feitelijk zou hij na drie keer moeten blokkeren). Mijn advies was daarom: zet hem maar niet uit, want dan hoef je de sim-code niet opnieuw in te toetsen. Maar dan blijkt na enige tijd het toestel toch uit te staan en bij het opstarten wordt de simkaart dan niet gezien (melding: geen simkaart, of geen melding, maar dan wordt de sim-code niet gepakt). Blijkbaar wordt het contact met de simkaart spontaan verbroken, ook als het toestel stil ligt en niet wordt gebruikt. Is dit op te lossen met software of een kwestie van de garantie?
 
Het lijkt mij eerst handig om te kijken waar het probleem daadwerkelijk ligt...

Kijk dus eerst of een ander toestel ook dit probleem met de SIM-kaart heeft. Als iemand een gelijk model heeft is het helemaal mooi.
Dan kan je dus eenvoudig uittesten of het aan de SIM-kaart ligt, of aan het toestel.
 
Lastig met een euvel dat niet permanent is. Op dit moment werkt het toestel - wat dit euvel betreft - goed na het in-uit halen van de sim. Gisteravond heb ik het toestel drie keer gebeld om mijn dochter te spreken (en iemand anders ook een keer). We hoorden het toestel wel overgaan en kregen vervolgens het antwoordapparaat. Maar bij haar ging het toestel niet over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan