Opmaak van Excel overgenomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb vandaag veel aan een Excel-bestand gewerkt en waarschijnlijk is een opmaak ergens blijven hangen?

Ik opende een Word-document en daar stond een lichtgrijze I balk voor de A. Nooit gezien en dat zijn links en als ik daar op klik krijgt de blauwe letter een ander kleur nog vreemder is dat waar de link naar verwijst ook een andere kleur krijgt. Wat is er aan de hand en hoe kom ik daar vanaf? Screenshot volgt.

I balk.jpg

Kan het ook met taal te maken hebben? Ik heb onlangs een stuk Engelse tekst toegevoegd. Hoe zet ik de spellingscontrole dan weer op Nederlands voor dat document?

Edit:
Zal wel weer goed zijn, want de kleuren veranderen weer bij het opnieuw openen. Vreemd die grijze I-balk. Taal is ook vreemd. Er staan er vier in het lint 'aangevinkt'. Kan deze ook niet verwijderen of uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Is je 'probleem' dan opgelost? Want volgens mij heb je geen probleem. De 'verkleurende' letters komen volgens mij omdat je met hyperlinks werkt. Als je op een hyperlink klikt, verkleurt de link. De kleur van een gevolgde hyperlink. Het I symbool is ook simpel: er staat een bladwijzer vooraan de regel. Die kun je uiteraard weghalen als die daar niet nodig is. Het wel of niet tonen van bladwijzers kun je uitzetten in de Opties, bij <Geavanceerd> in de groep <Documentinhoud weergeven>. Daar staat het vinkje bij <Bladwijzers weergeven> aan. Kun je uiteraard aanzetten. Zelf vind ik het wel prettig om te kunnen zien waar mijn bladwijzers staan, dus ik zet 'm altijd aan.
 
Inderdaad zal wel geen probleem geweest zijn. Maar die I heb ik in geen 10 jaar gezien (nooit). Ik schrik meer van dat soort zaken omdat ik dan vaak denk dat alle documenten zijn 'aangetast'. Bedankt voor de uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan