Windows opent automatisch openstaande programma's na herstart ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb Windows 10 pro en wat me soms opvalt en wat volgens mij niet normaal is is het volgende.
Wanneer mijn pc aanstaat en ik heb outlook, chrome en bv paint openstaan en ik herstart mijn pc(linksonder klikken en Opnieuw opstarten dus) dan wordt de pc wel helemaal opnieuw opgestart maar wordt direct ook weer die outlook, chrome en paint geopend.

Is dit nu een optie in Windows 10 of is dit normaal ?
 
Zo te lezen op internet een nieuwe optie. Kijk hier eens naar.
 
Bedankt, dat is duidelijk.
Het enige waar ik me zorgen over maakte was dat ik dacht dat er na een herstart geen schone windows was gestart maar de progs gewoon actief waren gebleven.
Anders trouwens best een aardig optie en als je het niet wil sluit je alles af voor je een herstart doet.
 
Het is deze week nog behandeld.
Microsoft wilde het opnieuw openen van toepassingen net zo hebben als op de MAC. Dat is om gebruikers te herinneren aan waar ze mee bezig waren en veel productiever te maken. De zelfde methode wordt hiervoor gebruikt als wanneer Windows zich heropstart na het binnenhalen van updates.

Even later werd de optie toegevoegd om dit uit te schakelen door het te verhinderen bij gebruikersgegevens. Dat geldt dus ook voor open vensters wanneer Windows een update uitvoert. Het laatste is geen probleem wanneer Windows moet vragen om her op te starten. Je ziet dan het dialoog van "nu heropstarten of uitstellen tot morgen?"

Hier onder het pad naar de instelling vet geschreven.

Updated (2/20/18)

There is a change with the Fall Creator’s Update where applications that have registered via RegisterApplicationRestart will re-open after a shutdown or reboot.

What changed? The advanced Windows Update feature which restores running applications after an update has been extended to regular shutdowns and restarts initiated through power options available on the Start Menu and various other locations. This is to create a seamless experience wherein, if you have to reboot your PC, you can pick back up from where you left off and resume being productive.

We've heard the feedback that some of you would like to have a switch for turning on and off this feature, and have now added the ability to do this.

Once you have installed the January 31st update (KB4058258 (OS Build 16299.214)), you will be able to turn off this feature by going to Settings > Accounts > Sign-in options > Scroll down to Privacy > Toggle off Use my sign-in info to automatically finish setting up my device after an update or restart.

Note: The feature is not available on PCs that are managed by enterprises nor on home PCs that are sync’d to enterprise (work, school, etc.) email.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan