• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensvalidatie via formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

dddddd

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2013
Berichten
34
ik heb een vraagje over gegevensvalidatie.

een bepaalde cel moet steeds met een positief of een negatief getal ingevuld worden.

wanneer deze pos of neg moet zijn is afhankelijk van de cel die in een andere kolom staat.

Bijkomend te weten is dat de bepalende cel kan gewijzigd worden per excel vandaar dat deze met een formule opgebouwd moet worden.
Weet iemand hoe ik deze formule erin moet zetten ?

dankjewel
Delphine
 
En je voorbeeld document?
 
Plaats even een voorbeeldje, maakt het allemaal wat makkelijker
 
In cel c2 & c3 wil ik dat er gegevensvalidatie wordt gedaan mn als er omzet 1 en omzet 2 in resp b2 en b3 moet hier een positief getal komen te staan
en in cel c4 & c5 moet het negatief zijn.

bepalend dat het pos of neg moet zijn is afhankelijk van de tekst in kolom B.
dus als omzet1 op b4 staat moet c4 een positief getal zijn

thx
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 34
Typ in C2 & C3: 1 en in C4 & C5: -1 en ik voldoe aan je vraag.

Het voorbeeldje is wel erg summier. Wat wil je bereiken met je vraag?

Hoe worden die bedragen ingevoerd in je sheet? Is het een grote moeite om er een minteken voor te zetten?
 
Laatst bewerkt:
externen vullen de excel in
er moet verplicht een positief getal komen in de bepaalde cellen, indien er een negatief getal staat moet er een foutmelding komen, dit is vlgs mij via gegevensvalidatie met formule
 
Bepaalde cellen is geen uitleg. Wat zijn de voorwaarden om een bedrag als neg of pos in te voeren?

Gewoon positieve getallen laten invoeren en aan de hand van een kenmerk deze omzetten lijkt mij minder vermoeiend voor de externen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld (8).xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 44
thx !
door inderdaad pos getallen in te laten vullen en adhv kenmerk zelf beslissen hoe het getal te zien, werkt het prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan