Tabellen bij elkaar optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BarryV

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Berichten
7
Beste mensen,

Ik wil graag in Word een beoordelingsformulier maken, omdat dit er mooier uit ziet dan Excel.
Als ik via het tabblad Ontwikkelaars een keuzemenu invoeg, zou ik onderaan graag een gemiddelde willen zien van de scores.

In het bijgevoegde bestand heb ik 2 voorbeelden gemaakt
In het eerste voorbeeld wordt er een onvoldoende - voldoende - goed score gegeven en in het 2de voorbeeld een cijfer.

Ik heb nog niet eerder zoiets gemaakt in Word en zal de oplossing (als het überhaupt mogelijk is) voor mij flink puzzelen zijn. Zag in een ander topic at enigszins hier op lijkt, maar toch net even wat anders was dat de oplossing in Visual Basic lag. Dat is voor mij onbekend terrein en zal ik waarschijnlijk iets meer uitleg bij nodig hebben (maar ik leer graag).

Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik deze natuurlijk graag.

Bekijk bijlage Test.docx
 
Je gebruikt een verkeerd pakket; dit moet je niet in Word doen, maar in Excel of in Access. In Excel kan je zonder meer, zonder enig probleem zelfs, dezelfde opmaak toepassen die je nu ook hebt en dan werken je formules prima. In Access is het uiteraard ook geen enkel probleem. In Word kun je overigens best rekenen met tabellen, maar dan moet je die tabellen wel iets geven om mee te rekenen. Jij gebruikt nu keuzelijsten met tekst, iets waar Excel ook niks mee kan zonder formules. En dat geldt overigens voor Access ook. Maar je kunt in ieder geval nog wel formules maken die werken, en dat krijg je in Word niet voor elkaar. Dan zul je inderdaad moeten gaan programmeren. En dan kies je ook nog eens de slechts denkbare optie (ActiveX keuzelijsten). Kortom: als je het makkelijk wilt doen, stap dan toch maar over op Excel.
 
Beste OctaFish, bedankt voor je reactie.

Ik had gehoopt dat het op een makkelijke manier ook mogelijk was in Word, maar ik volg je advies op en stap over naar Excel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan